onsdag 13 juli 2011

YTTERLIGARE EN BRA DAG

Dagen började ovanligt tidigt. Kl 06.30 ringde väckaren. Dusch, mediciner, spruta på magen, stödstrumpa på, emlaplåster på venporten, åsså lite frukost på det =). Kl 8.00 hade jag tid för röntgen, eller, för att börja dricka kontrast. 1 liter kontrast ska drickas på 1,5 timme. Tur att jag var törstig idag, det gick ovanligt lätt att dricka. 9.30 var det dags för själva röntgen. Venporten preparerades med en nål för att kunna spruta in kontrast i kärlen. Håll andan.........Andas igen; så lyder den inspelade rösten under hela röntgenundersökningen. En halvtimme senare var jag färdig på röntgen och cyklade in till stan. Två tröjor till barnen och nya kuddar till soffan blev resultatet =). Vad hände med shoppingen av nya kläder till mig?!

På måndag ska jag till Umeå för behandling, då får jag även veta resultatet av röntgen. Tacksam för tumhåll, hårt tumhåll och böner till högre makter!! Jag är inte religös, men en sån här gång känns det helt rätt och riktigt, tänk om det bara kunde hjälpa!!

Nu har jag även fått lite tider för strålningsbehandlingen. Den kommer att börja den 19/7 och vara färdig den 25/7. Med uppehåll för helgen, antar jag. Jag ska ringa till Umeå imorgon för detaljer. Den läkare jag pratade med förra veckan sa tex att man inte kan få cellgift och strålning samtidigt, och det är ju just det som jag kommer att få nu!? Känns drygt att måsta vara i Umeå, ensam, i en hel vecka =((. Tur att jag har Ulrika och Sebastian där, men jag kan ju inte liksom våldgästa dem i en hel vecka.

Idag har vi umgåtts större delen av dagen med Lars fina kusiner och deras lika fina respektive samt deras goa ungar. Vi började sammankomsten med ett långt fika på Tuvagården, perfekt ställe med billigt och gott fika, lekpark och cykelcrossbana. Alla nöjda =). Därefter besökte vi vänner till Marielle där barnen fick rykta och rida på hästen Pontus. Mycket uppskattat av alla barn =). Den trevliga dagen avslutades med pizza hos Stefan och Marielle. Tack Forsell/Dahlqvist för en supertrevlig dag!!

9 kommentarer:

  1. Mariah Wikström14 juli 2011 kl. 00:09

    Fixar både tummarna och bönerna =) Hoppas verkligen att du får positiva besked men under tiden låter det ju super att du har så trevligt med nära och kära. Har du inte sett kriminalserien " The Killing" med Joel Kinnaman så kan du ju alltid ladda ner den och ta med till Umeå om du har en bärbar dator eller nåt liknande. Det är en bra serie och jag tycker mig ha nåt minne av att du gillar herr Kinnaman =)
    Stort lycka till, Kram / Mariah

    SvaraRadera
  2. Hörrö du du stumpan. Det är klart att du kan vara hos oss, jag liksom förutsätter det. Behöver en en vuxen att prata med, du vet Saga säger inte så mycket :)))
    Massor av kramar/Ulrika

    SvaraRadera
  3. Vi håller alla tummar, fingrar och tår vi bara kan!!
    Lycka till! Kram Carina

    SvaraRadera
  4. mamma och pappa14 juli 2011 kl. 21:03

    Vi tänker på dig och håller tummarna för ett resultat som är positivt.
    Kramar dig så häääär mycket.

    SvaraRadera
  5. Håller såklart både tummar och tår för positiva resultat!!! Du är en kämpe!

    SvaraRadera
  6. Håller alla tummar och ber för dig, Jenny!

    Massor av styrkekramar / Åse

    SvaraRadera
  7. Håller självklart tummarna för din skull! Du är som sagt en fantastisk kämpe! Massor med styrke Kramar till dig och de dina i denna jobbiga behandlingstid.

    SvaraRadera
  8. Tänker på dej hela tiden Jenny och hållar alla tår och tummar jag kan. Skickar de sarkaste styrkekramarna till dig och hoppas du får en så bra vecka du bara kan i Umeå. Kom ihåg att unna dig allt du kan. Allt från tidningar, choklad, jordgubbar och vin. Cola är också gott. ;-)Kram på dig Jenny. <3 Lena Degerman

    SvaraRadera
  9. Tack sjalva for en mycket trevlig och mysig dag!!! Kram, Jenny

    SvaraRadera