söndag 17 juli 2011

SKÖN HEMMADAG

Vi har varit sociala och hållit igång mycket under semestern, och det trivs jag alldeles förträffligt med! Men idag (eller igår, det har ju hunnit bli nytt dygn, igen) tog vi oss en riktig hemmadag. Det har varit en riktigt skönt lugn dag. Vi har umgåtts i nysoffan typ hela dagen. Sett film, sett på gamla foton ( på tvn ) från då barnen var små, läst böcker och bakat pizza (inte i soffan dock =). Pizzan blev vansinnigt god om jag får skryta lite. Vi gjorde två långpannepizzor, barnen gjorde sin favvopizza; hawaii och jag gjorde en "vuxenpizza" med parmaskinka, vitlöksfrästa chaminjoner, ölkorv och mozzarella på. Gott!! Blir pizza till lunch imorgon med =). Kvällen fortsatte i soffan med godisskål och film.

Man behöver såna här slappardagar ibland, riktigt skönt!

Jag har haft ganska ont i högerarmen under kvällen. Blev bättre efter massage och varm vetekudde! Jag både längtar och inte längtar till Umeå. Vill inte vara där, men vill ju få strålning så att armen (förhoppningsvis) blir bra. Känner mig ännu svagare i armen nu jämfört med för några dagar sedan. Måste tex hjälpa till med vänster hand för att starta bilen =(. Jag håller tummarna för att strålningen kommer att ha god effekt. Om den inte skulle hjälpa finns det enl AHS läkaren bra medicin mot nervsmärta. Hjälper dock inte mot domningarna, men väl mot smärtan. Känns bra att veta att det inte är kört även om strålningen inte skulle funka!

Jag somnade till film nr 2 under kvällen, så nu känner jag mig typ pigg, men ska gå och försöka sova ändå. Blir så jobbigt imorgon annars. Gillar inte att vara trött och seg! God natt alla fina.
Skickat från min iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar