söndag 24 juli 2011

NY PÅ JORDEN

Idag har jag fått äran att hålla i en liten, söt, alldeles ny liten människa. Camilla och Mattias underbara nytillskott. En fin tjej! Det är nåt speciellt med alldeles "nya" bäbisar, man blir lycklig helt enkelt!! Tack för mysstunden fina Camilla och lillgumman.

Loppis har vi hunnit med idag också, jag och barnen. Lars lämnade vi hemma, han trivs inte på loppis :). Vi gjorde lite fynd och  alla var nöjda när vi åkte därifrån. Mängder med plättar har jag stekt idag, också. Det blir lunchen imorgon då vi hela familjen åker till Umeå. Skönt att ha familjen med sig på behandlingen då vi alla ändå är lediga. Barnen ser fram emot att vara med. De tycker det är mysigt med att bo på hotell, trots att det inte är hotell plaza :). Hotell Björken duger fint. Vi kommer att umgås med Ulrika och Sebastian och deras barn, vilket ungarna också längtar efter. Kommer att bli fina dagar.

Tre strålningar till ska jag få mot min onda arm, må-ons. Sen hoppas jag också att jag ska få cellgifter när jag ändå är nere i Umeå. Det blev inte riktigt bestämt när jag var där sist, huruvida jag skulle få cellgifter. Man ska ju tydligen inte kombinera strålning med cellgifter, då cellgifterna kan påverka strålningen så att den blir starkare än vad den egentligen ska vara. Men förhoppningsvis blir det cellgifter må och tis.

Tänk att man kan gå och längta efter att få cellgifter?! Ja, jag skulle ju såklart inte egentligen vilja ha, men det är ju ett måste, och då vill jag inte behöva gå och vänta längre än jag behöver. Det är 4 veckor sedan jag fick cellgifter sist. Har blivit uppskjutet pga röntgen och förra veckans strålning.

Nu är det hög tid att börja packa för tre dagars vistelse i Umeå.

1 kommentar:

  1. Åh bebisar...blir så galet sugen på en till varje gång jag kommer i närheten av en! Så fantastisk tid! Men de blir ju äldre med allt vad det innebär =)!

    Hoppas det går bra för dig i Umeå! Vad kul att familjen följer med. Hotell Björken är fint, jag hade också längtat om jag var dom. En lillsemester =)!

    kram kram

    SvaraRadera