måndag 25 juli 2011

ALIEN OCH CELLGIFTER

Så här tjusig ser jag ut när jag får strålning!!

Barnen tyckte det var spännande att få vara med och förbereda mig inför strålningen =). Viktor tyckte att jag såg ut som en Alien! Det kan jag nästan hålla med om. Tycker själv att jag ser lite läskig ut! Under själva strålningen fick barnen och Lars följa med ut i kontrollrummet där personalen berättade om vad de gjorde. Mycket uppskattat av barnen. Det är bra att de får vara med själva och se vad jag är med om när jag är här i Umeå.

Efter strålningen gick vi till hotellet och checkade in. Alla var då ganska hungriga så då passade det ju bra att äta upp alla 100 plättar som jag stekte igår =). Nja, kanske inte 100, men så kändes det igår vid stekningen. Kl 13.00 i eftermiddags drog cellgiftsbehandlingen igång. Medan jag fick behandling tog Lars barnen och mötte upp Ulrika & Sebastian och deras barn i en äventyrslekpark. Jag passade på att sova lite under behandlingen, skönt som bara den. Middag åt vi sen hos Ulrika och Sebastian. Tack fina vänner för supergod mat och härligt umgänge!!

När vi kom tillbaka till hotellet hade jag lovat barnen lite godis. Så det blev godis och lite tv och en massa prat däremellan. Bra slut på en fin dag! Nu är jag den enda i det här rummet som är vaken, men det är jag nog inte länge till, har slumrat till flera gånger under tiden som jag skrivit det här. Så hittar ni stavfel och annat som är konstigt skrivet så vet ni vad det beror på =).

1 kommentar:

  1. Vilken glad kämpe du är Jenny. Helt otroligt med tanke på vad du går igenom. Du får mig att njuta mer av det som går att njutas av.
    Kram och stor styrkekram Jenny. Hej från Lena Degerman

    SvaraRadera