torsdag 21 juli 2011

BARA MYSIGA DAGAR

Här sitter jag och har det bra!! Det är kompisar till Ulrika och Sebastian som har en helt underbart fin stuga i Sillviken (ön där stugan ligger heter nåt annat, kommer ej ihåg vad). Blev hämtad av Ulrika kring lunchtid då vi körde ut till ön för att stanna där till kvällen. Fantastiskt trevligt. Det blev grillat till middag idag med, vi blev bjudna på glacade, grillade hamburgare. Mums!!

Innan jag åkte ut till ön fick jag äntligen träffa sötaste Juni, hennes fina föräldrar och bästa svärfar. De kom förbi här innan de skulle åka hem till Skellefteå. Snacka om att en bäbis växer mycket på 3 månader!! Sist jag såg Juni var hon en liten plutt. Nu kryper hon ju, och charmar alla =).

Strålning har jag hunnit med idag också, även om man kan tro att jag bara roar mig (vilket jag också gör) =). Det var lite förseningar, så det drog ut på tiden, men jag har ju inga tider att passa, så det gör ju inget. Efter strålningen fick jag träffa en läkare, då jag upplever att jag fått mer ont samt mer domnat i armen efter den första strålningen. Läkaren höjde cortisondosen, ska ta 12 tabletter cortison/dag t.o.m lördag. Kommer att få ännu större hamsterkinder, suck!! Bara gilla läget, huvudsaken är ju att jag slipper ha ont. Finns inget värre än den gnagande smärta som uppstår i armen. Strålningen gör så att det först svullnar upp kring tumören så att det blir ännu mer ont. Efter ett par veckor så kommer svullnaden att lägga sig. När tumörcellerna sedan dör, så kommer svullnaden att lägga sig ytterligare. Tanken är ju att jag ska få mindre ont och kunna sluta äta cortison! Det ser jag och mina kinder fram emot =).

1 kommentar:

  1. Du är bara hur fin som helst, vilket snyggt kort. Tack för en toppendag. Pratade med Ulrika (förskollärarkompisarna) idag och de hälsade. Tyckte att du var supertrevlig, men det visste vi ju redan ;) Kram från Ulrika

    SvaraRadera