måndag 11 juli 2011

FISKELYCKA

Vi provade fiskelyckan inne i hamnen idag. Resultatet blev 1 aborre och massor med spigg. Viktor var överlycklig. Äntligen fångst till "akvariumet" på Bergön. Han har dels en balja där han har fisken, men har även byggt ett akvarium invid en klipphäll invid bryggan.

Vi har riktig kvalitetstid om ni frågar mig. Umgås tight från morgon till sen kväll och jag lessnar inte ens på Klaras tjat (bara lite, ibland =). Tycker själv att mitt tålamod är stort just nu. Tänk om man kunde stoppa tiden och ha det så här jämt.


Vad gäller högerarmen, så är den lite ond men det är inte värst just nu. Imorgon ska jag enl ord från den läkaren som ringde i fredags, dra ner på cortisonmängden från 8 tabletter till 4 tabletter. Jag hoppas innerligt att det funkar och att jag inte får mer ont i armen!! Jag hoppas också att strålningen som jag ska få kommer att hjälpa, vad gör jag annars?!

Det är bara att hålla alla tummar och lita till att läkarkåren gör det bästa för att det ska bli bra. Vill ju gärna ha en fungerande högerarm så länge det är möjligt!

Ligger just nu och lyssnar till Klaras lugna, avslappnade, sovande andetag. Kvällarna blir sena och avrundas för barnen och mig med att läsa några kapitel ur Ronja Rövardotter, hur mysigt som helst! Snart är nog mina andetag lika lugna och avslappnade som Klaras!! Natti natti!

1 kommentar:

  1. Oj, så härligt - njut allt som går!

    Håller tummarna att du får komma till behandling & att den hjälper bra för armen. Jag tänker på dig mycket och önskar innerligt!

    Kramar // Åse

    SvaraRadera