torsdag 7 juli 2011

CORTISON OCH NY SOFFA

I förmiddags ringde jag till onkologmottagningen i Umeå. Jag beskrev mina symtom med min höger skuldra/ arm, och läkaren gissade på att det är nerver som kommit i kläm, precis som jag själv också trott! Jag fick rådet att höja mängden cortisontabletter från ursprungliga 2, till 8 tabletter/ dag. Läkaren skulle även försöka se till att jag får en relativt snar tid till strålningen. Jag ska få stråla de tumörer i ryggraden som ställer till med bekymmer, dvs tumören i kotan mellan skulderbladen samt en kota något högre upp.

Känns inte så bra att behöva äta så mycket cortison, men vad gör man! Den avsvällande effekten som cortisonet har hoppas jag hjälper mig nu!

Igår fick vi ett sms om att den soffa vi beställt till vardagsrummet, nu fanns att hämtas på MIO möbler. Idag hämtade Lars och svärfar den. Jag är mycket nöjd =). Nu fattas bara lite piff med färglada kuddar och annat smått och gott =). Soffbordet är lite provisoriskt!

Dagen i övrigt har varit mycket lugn. Jag och barnen tillbringade delar av eftermiddagen i nordanålekparken så att Lars kunde vara hemma och skruva ihop den nya tv bänken i lugn och ro! Bortsett från min högerarm, så har denna dag varit bra; lugn och avkopplande. Lekparkshänget med barnen var mysigt. Fina blommor stod på bordet när vi kom hem från lekparken, tack finaste Monika!!

3 kommentarer:

  1. Det blev ju kanonfint med soffan! Och väggarna har fått ny färg ser jag. Vilket fint vardagsrum ni får =)

    Hoppas cortisonet hjälper nu.

    Puss å kram!!!

    SvaraRadera
  2. Kämpa på Jenny och öka dosen. Jag hoppas att det släpper så att du slipper ha ont. Styrkekramen till dej.

    SvaraRadera
  3. Lars jobbade på bra medan du var med barnen på Nordanå. För jag ser att alla kartonger är bortstädade på bilden. Synd att du inte var hemma när vi tittade förbi, så vi fick snacka litet - men jag kommer gärna förbi och hänger i din fina soffa en annan dag. Om blommorna vissnar kan du plocka fler i min trädgård - det är bra om någon kan njuta av dem när jag inte är hemma. /Monika

    SvaraRadera