fredag 8 juli 2011

UNDERBARA BERGÖN

Bergön och svärföräldrarna mötte oss med solsken idag! Bullar, saft och kaffe i skuggan under parasollen. 17,3 grader i vattnet (havet). Barnen har badat och jag har tittat på =). Vittjat ryssja (hur nu det stavas) har vi gjort, men tyvärr ingen fisk idag. Kräftor och blodpudding till middag, men inte tillsammans och jag valde kräftor, mums!! Barnen har hunnit med ett låångt kvällsdopp i solen. Viktor simmade stolt 53 meter =). Kvällen har varit lång och härlig, det är så ofantligt fint här ute, särskilt när vädret är som det varit idag, men det är alltid nåt speciellt med Bergön, oavsett väder!!

Klara sa för 10 minuter sedan att hon inte trodde att hon skulle kunna somna, 1 minut senare sov hon =). Havsluften suger musten ur en.

Jag har det bättre i höger skuldra/arm. Cortisonet hjälper! Jag har fortfarande lite ont och är något domnad i höger lill och ring finger, men det går ej att jämföra med den smärta som jag haft sedan söndag. Skit samma att cortisonet ger en massa otrevliga biverkningar på sikt, verkan av medicinen gör att jag kan njuta av dagarna utan allt för mycket värk, lycka!!

Nu börjar havsluften ta ut sin rätt, även på mig; så God Natt!

5 kommentarer:

  1. Åh vad jag hoppas att ni får tusen miljarder fler såna dagar i sommar! Det och ett besök i Båtvik förstås =)! kramar i mängder....

    SvaraRadera
  2. Jag blir så lycklig av att läsa om din lycka! Ler med hela ansiktet när jag läser. Hoppas den här och resten av dagarna blir lika fina som igår. Du är värd ALL lycka flera tusen gånger om!
    Puss å kraaaam

    SvaraRadera
  3. Låter som en helt fantastisk dag!! Så härligt att få njuta i det underbara vädret och havet är något extra! KRAMAR till er!! /Josefin

    SvaraRadera
  4. Jag blir också glad av att läsa om att du och din familj njuter, härligt! Önskar ER en fortsatt underbar semester! AnnaCarin

    SvaraRadera
  5. Havet har verkligen varit fantastiskt idag. Nästan spegelblankt hela dagen. Vi har oxå badat - hela familjen faktiskt, om nu ett dopp på 0,3 sekunder kan räknas som bad :-). Super att medikamenten hjälper dej - det är ju så det ska vara. Önskar dig och din familj massor av sådana här fina dagar! (och att solen även lyser lite över oss andra) Kram ! /Monika

    SvaraRadera