tisdag 2 augusti 2011

LYCKSELE

Lars och Viktor svalkar sig i en av poolerna på Ansiabadet.

I går åkte vi till Lycksele med vännerna Per, Sofie och deras dotter Hanna. Igår var vi på djurparken och vandrade runt bland järvar, rävar, björnar och andra mer och mindre illaluktande djur (getdoft, eller ska jag säga odör, hör inte till min favorit =). Leklandet med karuseller och stor lekpark fick avsluta en trevlig dag på djurparken.

Under dagen ringde personal från hotellet, där vi skulle övernatta, och frågade om vi ville ha ett stooort rum där vi kunde rymmas, båda familjerna. Vi tackade ja till det. Väl på hotellet visade det sig att det var en stor svit på drygt 170 kvadratmeter!! Helt galet; två sovrum, tre toaletter, stort badrum med bubbelpool, massagedusch och bastu. Tre soffgrupper, kök, stort allrum och en stor balkong. Tv i varje rum. Allt detta till samma pris som vi hade fått betala för ett litet, vanligt rum. Inte varje dag man bor i en svit =). Både barnen och vi vuxna mådde som kungar!

Idag var vi på Ansiabadet som ligger nära hotellet där vi bodde. Jättefint bad med flera bassänger, vattenrutchbanor och vågmaskin. Tempererade pooler, så det var varmt och skönt i vattnet =). Kom hem vid middagstid idag.

Jag har ganska ont i min högerarm =(. Jag hoppas verkligen att det ger sig snart! Sen har jag ont i matstrupen också. Det mesta gör ont att svälja, känns då som att matstrupen klyvs på mitten, typ. Fil och plättar funkar bra, och glass =). Får väl köra på det ett tag tills jag lessnar =). Nä, skämt å sido, klart jag kan äta annat, men det blir inte riktigt samma njutning att äta som om man inte har ont. Jag hoppas verkligen att det inte är en bestående strålskada, för då blir jag förtvivlad. Om vi nu ska prata smärta, så har jag ganska ont från tumören i bäckenet också, känner mig som en 80 årig gumma när jag stundom haltar mig fram. Smärtan i bäckenet kommer och går så jag hoppas att jag snart får vara smärtfri där snart. Bortsett från smärta lite här och där så mår jag just nu i övrigt alla tiders på alla plan!! Livet är just nu så bra som ett fantastiskt liv kan vara. Kan inte beskriva mina känslor på ett bättre sätt! Skulle inte vilja ändra på nåt; ja det skulle vara att bli fri från cancern då!! Om ändå mirakel kunde ske!

Imorgon åker vi till Storforsen och övernattar i Älvsbyn. Vi åker med vännerna Paul och Anna och deras två barn. Vi ska bo i en kyrkstuga som tillhör Annas släkt. Anna säger att det spökar i kyrkostugan, men för ett par par år sedan bodde vi också där, men då såg jag du inga spöken. Vi får väl se om spökena är mer synliga imorgon =). Buhhhh!

Imorgon blir det kräftor till middag, och det ska jag njuta av, trots min onda matstrupe, så det så!!

3 kommentarer:

  1. Uj så härligt ni verkar haft det med många utflykter :) O lyxigt värre med en svit..tjohoo :) Härligt att det bubblar fantastiska känslor.
    Hoppas inte det spökar i stugan. Igår när ja cyklade hem från Bergsbyn mitt i natten så trodde ja hela tiden att det var spöken som jagade mig..huuuga..ja e så mörkrädd !
    För övrigt så tycker ja glass o plättar är en ypperlig matsedel :)
    Kram på er !

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    Jag har fökjt din fantastiska blogg på "håll".
    Men vill så gärna skriva att du gör det så bra, jag hejjar på dig i bästa Skellefteanda!
    STOR kram på dig och en stor kram till din familj! <3

    MVH Linda

    SvaraRadera
  3. Ja, om det inte vore för cancern så verkar ditt liv verkligen visa sig från sin bästa sida just nu. Vi får fortsätta att önska bort den och allt det onda. Hoppas du ändå kan njuta av kräftorna och allt annat gott, även om en god sommarglass slår det mesta. Tankar från Monika

    SvaraRadera