torsdag 25 augusti 2011

ONT!!

Idag är en sån där dag som jag helst skulle vilja hoppa över. Jag har fruktansvärt ont i ryggen (i svanken), känns ungefär som om ryggen ska gå av. Armen är också ond. Jag är fruktansvärt trött, en biverkan av tab Lyrica som jag tar mot smärtan i högerarmen. Jag mår lite illa också, då jag tagit ett pulver som man löser upp i vatten och dricker. Detta pulver ska hålla magen igång, då jag blir hård i magen av morfinet. Suck. Jag tar mediciner, och sen måste jag ta mediciner för medicinerna! Jag känner mig som ett vandrande apotek just nu =(.

Jag verkligen ogillar såna här dagar. Hela sommaren har varit fantastisk, inte en enda "sån här dag", tack och lov!! En sån här dag känns som en "bakslagsdag". Hela jag känner mig slut, trött och sliten. Jag avskyr att vara påverkad av min sjukdom, jag vill känna mig "som vanligt". Märkligt att det blir så här. Igår mådde jag hur bra som helst, dock var jag väldigt trött då också. Men jag får väl acceptera en vilodag. Kan ju mycket väl vara så att kroppen säger stopp och tycker att jag har hållit igång för mycket. Jag har, om jag ska vara ärlig inte vilat särskillt mycket de senaste dagarna. Jag glömmer liksom bort det då jag har annat roligt för mig =). Måste bli bättre på att få in lite vila på dagarna, det behövs nog, vare sig jag vill eller ej.

Min läkare från AHS-Viool ringde för en stund sedan. Han tyckte att jag skulle ta korttidsverkande morfin för ryggen. Jag gillar inte riktigt att ta det, då jag blir så himla trött av den tabletten. Jag är ju som sagt tillräckligt trött av Lyrican! Ska ändå prova att ta lite extra morfin, och se om det hjälper, för man kan ju inte gå omkring och ha så här ont heller.

Jag hoppas att jag känner mig piggare i morgon, för då ska jag och Klara, en kompis till Klara, och kompisens fina mamma, gå på Matfesten och ha trevligt. Jag bestämmer nu att jag kommer att må bra imorgon!

Nu ska jag äta lite lunch, och sen måste jag väl ta en kortidsverkande morfitablett, vilken jag lär däcka av =(.

1 kommentar:

  1. Klart att du ska vara bättre img!!! Så är det bara! KRAM

    SvaraRadera