måndag 8 augusti 2011

FINT DOP OCH UPPSKJUTEN BEHANDLING

Igår var det dop i missionshuset i Innertavle. Det var lilla Saga (på bilden, med mamma Ulrika) som fick sina namn. En fin och ny dopklänning som farmor köpt, hade hon på sig. Som alltid så var Saga på sitt bästa humör och tog hela dopakten med ro. Sen att hon råkade kräkas lite i dopfunten under själva "blötläggningen", det är sånt man får räkna med =). Goda smörgåstårtor, sagabakelser och strösslade marshmallows fick vi efter dopakten.

På kvällen gick jag och Lars ut och åt på restaurangen Sjöbris, ligger nere vid älven i Umeå. Vi åt en fantastiskt god buff'e som innehöll; rökta räkor, vanliga räkor, vin och gräddkokta musslor, lax i en massa olika former, olika sillar, ostar, kalvfill'e, kyckling, potatis i olika former, bröd och sallader. Jag höll formligen på att äta ihjäl mig!! Dit går jag gärna och äter igen, riktigt bra mat! Efter middagen tog vi en liten promenad genom stan, men det började ganska snart att regna, så vi satte oss i bilen och åkte tillbaka till Hotell Björken.

Idag, och imorgon, var det ju tänkt att jag skulle få cellgifter. Tog blodprover i morse som visade att de vita blodkropparna var alldeles för låga för att kunna få behandling. Således ingen behandling denna gång Känns lite surt att inte kunna få behandling, när man åkt alla mil ner till Umeå, för att sen bara vända och åka hem igen. Men det är ju inget att göra åt.

På måndag, om en vecka, ska jag få ta blodprover här hemma och om de är bra så blir det beh tis och ons. Nu håller vi tummarna för att det blir så!! Sen håller vi tummarna för att mitt onda svalg läker i takt med att de vita blodkropparna förökar sig!! Är riktigt trött ikväll, blir nog kudden snart!

2 kommentarer:

  1. Nej vad jobbigt att det inte blev nån behandling :( Tur ni fick vara med på ett fint dop och äta en god middag, då var ju inte resan förgäves iaf!
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Kaffe med mig imorgon? Monika

    SvaraRadera