onsdag 10 augusti 2011

INLAGD

Vaknade i morse och kände mig "konstig". Hade vansinningt ont i halsen (ännu mer ont än vad jag haft de senaste veckorna), lätt hjärtklappning och kände mig allmänt sliten. Kollade febern, och termometern visade på 39 grader! Typiskt, då de vita blodkropparna är låga! Jag ringde till AHS-Viool, trots att jag ej ännu är inskriven där, och den jag pratade med sa att jag skulle åka in till akutmottagningen.

Ringde svärfar, som kom och skjutsade mig till akuten. På akuten togs prover, blododling gjordes och jag fick dropp. Svaren på proverna kom till slut och de visade sig att de neutrofila (en viss typ av vita blodkroppar) låg på 0,13. De ska ligga på 0,5 eller mer.

Så nu ligger jag inlagd på en kirurgavdelning i isoleringssal =(. Trist att vara isolerad, men det är ju för mitt eget bästa. Jag får antibiotika intravenöst och droppet droppar på. Det sista jag gjorde innan jag åkte hemifrån var att stoppa ner salta pinnar och en gott och blandat påse i handväskan, så det tröstar jag mig med nu =). Har inte ätit nåt idag förutom lite nyponsoppa och landstingsskorpor, så godiset smakar extra bra =).

Imorgon tas nya prover för att se hur de neutrofila ligger. Fram till dess kan jag inte göra så mycket annat än att vila. Tur jag har tv på rummet i alla fall.

Skickar pussar till Lars, Viktor och Klara; älskar er!! Puss puss!!

4 kommentarer:

  1. Men lilla vännen, det här var ju inte vad som skulle hända. Skit oxå. Jag håller tummar och tår att det du får återhämta dig snabbt. Massor av kramar och en hel del blöta pussar(av Saga) får du oxå :) Kramkram/Ulrika

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tråkigt att du blivit inlagg igen. Brukar läsa din blogg och tänker på dig.
    //Kram Lisa H

    SvaraRadera
  3. Va??? Men du lät ju riktigt pigg i går i telefonen,... inlagd, vad trist och tråkigt. Skickar varma krya på dig kramar (ja, värmen kommer från hjärtat och vår kamin, för ute kan man då inte tala om någon värme direkt... 12 grader och blåst). Sköt om dig och hoppas snacksen smakar smaskens! /Monika

    SvaraRadera
  4. Men så orättvist Jenny. Om högre makter ändå kunde rycka in någon gång. Du är en kämpe. När du kommer hem igen så dyker jag förbi med lite gofika och en kaffekopp. Kram och ha det så bra du bara kan. Och kom ihåg att köra ordentligt med personalen ;)
    Kram Lena Degerman

    SvaraRadera