tisdag 23 augusti 2011

SKOLSTART OCH NY MEDICIN

Igår var det skolstart efter 9 veckors sommarlov! Viktor började årskurs 3! Ny skola, men samma klass och samma lärare.

Jag följde Viktor till skolan och stannade ett tag. Dagen inleddes i det nya klassrummet, med att varje elev fick berätta nåt som de gjort under sommaren. De fick även göra namnskyltar. Efter det gick vi ut till skolans fotbollsplan, där även resten av skolans elever var samlade. Vi bjöds på skönsång av lärarna och förskoleklassbarnen hade ballonger som de på en given signal, släppte upp i luften =). Efter detta gick klasserna tillbaka till sina klassrum och bjöds på glass! Jag gick hem innan glassen delades ut. Viktor hade redan innan deklarerat att jag inte skulle få smaka =).

Viktor sa flera gånger igår att det kändes speciellt att börja trean! Han känner sig nog stor =).

Idag är jag trött! Igår kväll började jag med en ny medicin. Den heter Lyrica, och är mot nervsmärtan i armen. Jag ska ta den tre gånger/dag. Vanlig biverkan är trötthet/dåsighet och muntorrhet. Såklart känner jag av både tröttheten och muntorrheten! Tröttheten hoppas jag ska vara övergående, när kroppen vant sig. Det är för tidigt att utvärdera huruvida medicinen hjälper mot nervsmärtan. Det måste nog gå några dagar innan jag kan uttala mig om det. Tills dess får jag väl följa kroppens signaler och sova när tröttheten sättet in. Trist! Vill inte sova bort dagarna. Men, som jag sa, så är nog tröttheten övergående!

Dags att vila lite!

2 kommentarer:

  1. Vad bra att läraren följer med trots byte av skola! Är det vanligt numer? Jo du när man började trean var man ju "störtst" i lågstadiet, men nu används väl inte den termen längre.

    Hoppas att smärtan i armen försvinner när du vilat dig igenom biverkningarna!

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!
    har sedan vi sågs i Umeå tänkt mycket på dig.
    Du finns i mina tankar och jag önskar er allt gott.
    Många många varma kramar

    SvaraRadera