fredag 26 augusti 2011

BÄTTRE I RYGGEN

Fina Viktor som hjälper till med att skiva äpplen för infrysning!

Igår kring lunchtid så tog jag en morfintablett mot värken i ryggen. Tabletten gav bra effekt. En stund efter att jag svalt tabletten så kände jag hur värken släppte. Fick dock en ganska skum känsla i kroppen. Kändes ungefär som när man är onykter och liksom tappar känseln i kroppen. Blev inte yr, vilket jag är glad för. Den smärtstillande effekten höll i sig hela eftermiddagen och kvällen =).

Lyrican som jag tar för nervsmärtan i armen, ger tyvärr en mycket besvärlig biverkan. Jag blir trött, så vansinnigt trött. Så fort jag sätter mig så somnar jag, fruktansvärt irriterande och jobbigt! Vill inte bli som en zombie. Läkaren från AHS Viool sa igår när han ringde, att vi ska ge lyrican en chans att börja verka! Jag hoppas att denna förlamande trötthet kommer att ge med sig.

När jag igår hämtade Klara från förskolan, så hittade jag flera smörsoppar och en jättestor, fin karljohan. Gott med nystekt svamp! Igår kväll gick jag till mamma och pappa och pallade äpplen ur deras äppelträd =). De har hur mycket äpplen som helst! Resten av kvällen gick åt till att skala och skiva äpplen (för infrysning). Tur att fina Viktor ville hjälpa till, det underlättar massor för min onda och halvdomnade högerarm. Jag hade verkligen kvalitetstid med Viktor igår. Det var mycket vi hann prata om och avhandla när vi pysslade i köket! För mig är såna stunder som igår oerhört värdefulla.

Idag känns det bättre i ryggen. Har dock fortfarande ont, men ej på samma sätt som igår! Hoppas att det nu blir bättre och bättre!

Trevlig fredag till er alla!!

2 kommentarer:

  1. Åh va skönt att det känns bättre idag.
    Massor av kramar från oss :) Vi ses på tisdag./Ulrika

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra att morfintabletten hjälper och att du känner dig bättre idag... å nästa gång jag kommer förbi ska jag tajma in så jag får äppelkaka till kaffet... ;-) Monika

    SvaraRadera