söndag 7 augusti 2011

LUGN DAG

Idag, Lördag, har jag haft en riktig slappardag. En sväng på stan på förmiddagen, sen har jag bara varit hemma. Tagit dagen som den har kommit. Bakat med Viktor, gjort vb paj till kräftorna som vi åt tillsammans med fina mor och far! Behöver jag säga att det var magiskt gott!!  Uppskattar såna dagar som vi haft idag, lugnt och skönt. Ger tillfälle att hinna prata med varandra, och bara vara. Jag trivs då jag har folk omkring mig. Jag får liksom mer energi när jag har familjen hemma. Kommer att kännas tomt när Lars börjar om att jobba och barnen börjar skola och förskola. Men det vänjer jag mig väl vid så småningom. Tur att jag har vänner som är mammalediga och de som jobbar ob tider och är ledig ibland, på vardagarna. Nu låter det kanske som att jag ska glassa runt hela hösten, men jag tror att ni förstår hur jag menar. Det sociala är viktigt, särskilt då man är sjukskriven och inte har ett jobb att gå till. När jag orkar så vill jag gärna umgås med de jag tycker om!

Två veckor har gått igen, sedan den senaste cellgiftsbehandlingen. Dessa fjorton dagar har verkligen skenat iväg! Men det är väl så som ordspråket säger att: "tiden går fort när man har roligt". Vi har gjort en massa skoj, utan stress, trots att det varit nåt nästan varje dag.

Imorgon åker jag och Lars ner till Umeå för att närvara på lilla Sagas dop. Ska bli mysigt! Måndag och tisdag får jag cellgifter. Barnen lämnar vi hos mamma och pappa den här gången. Kan vara skönt att få ett par dagar på tu man hand efter en hel sommar. Kanske inte det mest ultimata tillfället, men man får göra det bästa av situationen. Vi hinner då prata med varandra i lugn och ro =).

Vad gäller smärtan så tycker jag att armen känns något bättre nu i kväll. Har ej lika ont nu som jag haft tidigare, dock fortfarande sockerdricka i lill - och ringfingret. Hoppas att detta nu håller i sig. Svalget är fortfarande jätteont, men blir bättre med gurgling med alvedon och grädde. Nu måste jag börja packa, typiskt att jag ej gjort det idag, när jag ändå bara slöat hemma!!

1 kommentar:

  1. Vi ser fram emot en massa mysdagar tillsammans med dig nu när hösten börjar närma sig! =)
    /Camilla & Amanda

    SvaraRadera