torsdag 11 augusti 2011

NU KÄNNER JAG MIG GNÄLLIG I ÖVERKANT; FÖRLÅT

Helt plötsligt för ca en timme sedan kom en undersköterska in i rummet, sa att hon skulle ringa ett akutnummer ang tv'n. Detta gjorde hon också och nu är det andra tv killen som är här för att greja tv'n. Strax därefter kom sjuksköterskan in för att rapportera proverna. Nu till kvällsfikat blev jag erbjuden både det ena och andra pga att jag fick så lite soppa. Jag vet att ni gör så gott ni kan, det är allt sammantaget som hänt idag samt min tristess över att sitta i detta rum, som gör att jag kanske tar i lite i överkant. Det är ju egentligen inget att ila upp sig över (jo, kanske det där med maten). Jag hoppas han som är här nu ska kunna fixa tv;n.

Skickat från min iPhone

1 kommentar:

  1. Förlåt Jenny, jag blir lite "full i skratt" när jag läser dina två senaste inlägg. Inte för att du inte har rätt att vara irriterad, utan för att jag kan se dig framför mig, lite rätt "ryandes" sådär... Lite ilska är bra för de vita blodkropparna, det tror jag absolut!!! Nu hoppas jag ändå, att om du inte får komma hem imorgon, att de har fixat dig en annan tv, eller en fin vaktmästare, som du kan vila ögonen på ett tag :-). Jag tackar även min lyckliga stjärna över att jag inte behövde äta av den där blaskiga soppan... såg ut som någon mindre god skolmatsalssoppa... Sköt om dig... eller låt någon annan sköta om dig kanske... Kramisar! /Monika

    SvaraRadera