torsdag 4 augusti 2011

STORFORSEN OCH ÄLVSBYN

Barnen framför den mäktiga forsen.

Till er som aldrig varit till Storforsen säger jag bara; åk dit!! Det är ett riktigt mäktigt ställe!! En gigantisk fors, klipphällar och vacker natur! Bland vissa klipphällar har det bildats naturliga, stora vattenhål där det passar perfekt att bada.

Vi kom fram till Storforsen vid lunchtid igår. Började med lunch i strålande sol, på klipphällarna. Hur ska man kunna vänja sig vid att börja äta inne igen, vid ett bord, och inte på picknikfilten!? =). Efter maten var barnen badsugna och slängde sig i plurret. Det fanns en klipphäll som sluttade ner i ett stort vattendrag, perfekt vattenrutchkana! Trodde badkläderna skulle nötas upp där bak, men de är fortfarande hela!

Efter en härlig dag i Storforsen åkte vi till Älvsbyn för övernattning. Rättelse: det är Palles mormors stuga som vi bodde i (tillhör inte Annas släkt som jag skrev tidigare =). Kräftor hade vi med oss och goda tillbehör handlade vi på plats. Viktor stod för tillagningen av maten till barnen; grillad korv. När barnen ätit och parkerat sig själva framför en film högg vi vuxna in på kräftorna. Magiskt gott, som alltid! Skulle nog kunna leva på bara kräftor, och surströmming =). Vi satt ute och surrade till närmare tolv på natten. Med en tröja på så var det varmt och skönt trots den sena timmen. Inga spöken syntes till i natt. Det enda som störde min nattsömn var Lars snarkningar och Viktor som pratade i sömnen. Hade hellre sett nåt övernaturligt =).

På väg hem idag stannade vi på Pite havsbad och badade i havet och åt hamburgare. Tack Palle och Anna för fina dagar!

Höger arm och min matstrupe är till salu, om nån skulle vara sugen!! Har så förbaskat ont! Har ännu mer ont i armen nu, än för några dagar sedan. Kan kanske ha att göra med att jag hållit igång ganska flitigt de senaste fyra dagarna! Vila har ju inte direkt varit prio ett =). Men det är värt varje sekund med trevliga upplevelser, vila får jag göra sen, typ i kväll. Jag lär nog fastna i min stora, nya, mysiga soffa!!

1 kommentar:

  1. Det förefaller så här på avstånd att det
    kommer att bli fina sommaralbum att ta fram i höstmörkret. Gör du fortfarande pappersalbum som man kan sitta i soffan och "ta" i? Roligt att följa era resor i alla fall.
    allt gott
    Eva Jenny

    SvaraRadera