tisdag 3 januari 2012

Redan nytt år!! December månad gick i en rasande fart. Vi hade en fin julhelg med hela familjen samlad, god mat och lugn och ro. Det nya året firades också in med familjen och så klart god mat =)).

Jag är väldigt trött och slut, mest hela tiden. Levern har vuxit och är liksom i vägen i magen =(. Detta är jobbigt, särskilt då jag ska äta. Jag har inte ont dock, vilket jag är glad för.

Trots tröttheten så trivs jag fortfarande då jag har familj och vänner omkring mig. Det betyder oerhört mycket för mig.

Jag har inte varit ute på jättelänge nu. Jag längtar ut, men det snöar ju nåt så in i............Tänk om det vore vår och fågelkvitter nu!!! Nåja, en dag i taget och göra det bästa av varje dag. Jag tycker att jag håller humöret uppe hyfsat i alla fall, men det är inte det lättaste alla dagar, då jag är så trött!!

Barnen har flera gånger uttryckt att julen och nyåret var det bästa jul och nyår de har firat, värmer ju så klart mammahjärtat!! Jag finns fortfarande kvar och är mamma, dock just nu en väldigt trött mamma!!

Idag blir det sushi till lunch i fina vänners och familjs närvaro. Jag har fått en ny last här i livet........den stavas SUSHI!!

Skickat från min iPhone

12 kommentarer:

  1. Vi får boka in sushi till lunch nästa gång jag kommer upp. Sen får du nog lära mig det där med sushi för jag har inte riktigt lärt mig än. :)
    Gott nytt år. Kram från oss Saga och Ulrika

    SvaraRadera
  2. Mums! Va gott!
    Tänker på er, ni har berört mig.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att höra att ni haft det bra i jul och nyår trots din trötthet. Hoppas det slutar snöa så du får komma ut lite snart!
    Jag håller med dig om att sushi är gott, hur gott som helst! Jag har tillslut fått resten av familjen att gilla det också förutom Ebba då...
    Kramar / Veronica

    SvaraRadera
  4. Du måtte verkligen vara en helt fantastisk mamma. Trots att du är så trött orkar du ge det finaste och värdefullaste du kan ge till de dina, omtanke, kärlek och massor av goda minnen. Minnen som alltid kommer att finnas kvar. Ät sushi och njut allt vad ni kan. Önskar dej all styrka som går att få! Gunilla

    SvaraRadera
  5. Även om Du är en trött mamma så är du en närvarande mamma! Och Det bästa beviset är väl att t.o.m barnen säger att det varit den bästa julen någonsinag! Ta åt Dig av det, ta en dag i taget och svisch är fågelkvittret här! Redan nu kan man faktiskt se att dagarna blivit lite längre och ljusare.
    Angående sushi så avskydde jag verkligen det en gång i tiden. Hade en kompis som gjorde själv hemma och jag smakade men - näää. Men så smakade jag igen, och igen och pang bom var jag som sushiberoende!!! Wasabin började jag sakta älska och nu älskar jag även den syltade ingefäran. Trodde jag aldrig! Men jag klarar inte av annan fisk än gravad lax. Men vem vet - snart äter man väl rå tonfisk också ;).

    SvaraRadera
  6. Så härligt Jenny, att ni haft en njutbar jul & nyårstid! Vill sända dig & din familj många varma tankar! kram Åse

    SvaraRadera
  7. Vad härligt att höra att jul och nyår varit bra. Trots tröttheten!

    Håller med, sushi är bara bäst!!

    Massa kramar/Johanna

    SvaraRadera
  8. Gott nytt år Jenny. Så härligt att du haft en mysig jul/nyår. Igår tisdag så hörde jag faktiskt vårfåglar ute, så öppna fönstret idag så kanske du får dig lite skönsång. Stora kramar till dig Jenny / Lena Degerman

    SvaraRadera
  9. God fortsättning, å vad underbartatt höra att ni haft en riktigt fin jul å nyår! Fortsätt njuta av dagen o alla härliga sushi-luncher med dina nära och kära. många varma kramar till dej o familjen/ Ulrika Dahlgren

    SvaraRadera
  10. Hej Jenny! God fortsättning till er. Roligt att höra att jul o nyår varit underbara. Många, många kramar till dig o din familj. Berith

    SvaraRadera
  11. Härligt Jenny, att julen varit fin. Vet inte om jag delar din kärlek för sushi men du har nästan övert alat m ig att prova igen. Ha det bäst. /Monika Lindh

    SvaraRadera
  12. God fortsättning Jenny!
    Roligt att jul och nyår varit bra för dig! Det va så trevligt när jag och Cecilia fick komma förbi och surra med dig en stund, så vi tar gärna en lunch någon dag när det passar dig och varför inte en sushilunch?
    Vi hörs!
    Kramar Carina

    SvaraRadera