onsdag 18 januari 2012

RESULTATET AV ULTRALJUDET

Gjorde ju ultraljud på gallan och levern i måndags. Pappa följde mig till röntgen, skönt att slippa vara själv! Undersökningen gick fort och smidigt. Efter undersökningen tog jag och pappa en promenad hem. Friskluft har ju varit en bristvara hos mig sista tiden, men nu har jag varit ute varje dag sedan i måndags!

I tisdags fick jag beskedet av resultatet av ultraljudet. Där finns inga tilltäppta gallgångar. Levern är förstörd av en stor mängd metastaser. Det blir alltså mindre och mindre frisk levervävnad kvar. Min läkare på AHS Viool förklarade för mig att den trötthet som jag känner beror till stor del av förgiftningssymtom, då levern nu ej orkar bryta ner de slaggprodukter som finns i kroppen.

Det finns nu alltså inget att göra för att förbättra leverstatusen. Beskedet känns såklart tråkigt, men något som jag var inställd på. Tröttheten är mycket påfrestande. Jag blir inte piggare av att sova, men sover såklart mycket ändå. Numer lägger jag mig alltid för natten då hemtjänsten kommer vid halvniosnåret. Jag somnar inte direkt, kollar lite på svtplay mm. Bara för några veckor sedan steg jag ju upp igen då hemtjänsten varit här för kvällen men det orkar jag inte nu. Jag fortstätter att ta en dag i taget, inte mycket annat att göra.

Idag fyller fina svärmor Britta år...........GRATTISKRAMAR TILL DIG
Jag och Lars blev tillsammans den här dagen för 16 år sedan............GRATTISKRAMAR TILL OSS.
Skickat från min iPhone

19 kommentarer:

  1. Jenny. Tankarna är hos dig hela tiden. Jag tycker att det är så skönt att få sitta och prata med dig om än det inte alltid blir så lång stunder. Vi kan prata om den overkliga framtiden och skratta åt vardagliga händelser. Kramar

    SvaraRadera
  2. Åh kära kära Jenny.
    Vilket sorgset besked.
    Jag hoppas att du slipper ha ont och att du har många fina stunder som du kan njuta tillsammans med din familj.
    Jag önskar att jag kunde ge dig tid.
    Kramkramkram,
    Carin

    SvaraRadera
  3. Tråkigt Besked!!
    Men blev glad på slutet när du skrev att det är en dag i Kärlekens tecken!! En extra speciell dag att komma ihåg å fira!! Tänk tillbaka...hur ni träffades, vart ni var, vilken frilla hade du, å första kyssen! Blir liksom varm i hjärtat! 16 fina år tillsammans å 2 underbara barn! Många kramar å njut av den friska luften å alla goda sushi-måltider

    SvaraRadera
  4. Jenny, det du skriver är så sorgligt och så fint på samma gång. Jag tänker på dig och din familj så ofta. Kram...

    SvaraRadera
  5. Jag tänker på dig, på er. Kram Monika

    SvaraRadera
  6. Du är en stor, stor människa. Jag önskar så att det sker ett mirakel. Styrkekramar från Annika

    SvaraRadera
  7. Fy, vilket tråkigt besked.
    Tänker på dig och skickar många kramar.
    Maria

    SvaraRadera
  8. Du är otroligt duktig på att beskriva både dina jobbiga och fina stunder . Beundrar din styrka.... Din fam och dina närmsta vänner. Tänker på er ofta och hoppas på fina mysiga stunder för er alla. Stora varma kramar Anna S

    SvaraRadera
  9. Tänker på dig..

    Kram från Sandra

    SvaraRadera
  10. Tråkiga besked men det känns ändå väldigt positivt att läsa det du skriver. Det känns som du accepterat vad som kommer hända men att du lever livet fullt ut till dess. Och det kan dröja länge!
    Jag dricker en deciliter rödbetsjuice om dagen som är rensande för levern. Mina metastaser växer också där och den största tumören är 6 cm men mina leverprover är opåverkade än så länge och levern fungerar fortfarande som den ska. Jag vet inte hur länge jag klarar mig men jag njuter av varje dag.
    Grattiskramar till dig och mannen.
    Du är fantastisk!

    SvaraRadera
  11. Mitt hjärta blöder för Dig och Din familj! Jag vill ge er all kraft och styrka!!!

    SvaraRadera
  12. Stort grattis till er, störst av allt är ju kärleken :) Men det är väldigt ledsamt att läsa resultatet av ultraljudet. Kan inte förstå hur du kan vara så stark under omständigheterna men det är tur att du är det fina Jenny. Mina tankar finns hos dig <3

    Stor kram

    SvaraRadera
  13. Önskar det fanns något klokt man kunde säga, alla ord känns så fjuttiga.Du är helt otrolig och har en fantastisk förmåga att ta tillvara på din tillvaro efter förmåga. Beundransvärd på alla sätt. Man önskar att man kunde avlasta och lindra på något sätt. Många stora kramar till er på eran dag. Kram Helena

    SvaraRadera
  14. Många många kärliga styrkekramar, Ingrid.

    SvaraRadera
  15. Många varma kramar till er från Aronssons. Fira kärleken idag!

    SvaraRadera
  16. Kära Jenny, tänker så mycket på dig. Du är ett föredöme för oss alla. Varma hälsningar, kusin Ulrika

    SvaraRadera
  17. Jävla skitcancer!!
    Det är sååå orättvist Jenny. Kramas, pussas, mys och ät så mycket sushi.du bara kan. Stora stora styrkekramar från mej. / Lena D

    SvaraRadera
  18. Jag hittar inga ord men sänder mina allra varmaste tankar, hälsningar och kramar.

    Kusin Annika

    SvaraRadera