onsdag 11 januari 2012

UNDERBARA ALVA OCH ONT ÖVER LEVERN

Kan man känna annat än lycka när man får tillbringa tiden med en sån här underbar liten människa. Mosters söta Alva med världens sötaste tunga =)). Sitter trygg i Morfars knä.

Idag har tyvärr varit en sisådär dag. Trött, som vanligt, men värre är att jag har haft ont över levern hela dagen, och även nu i skrivande stund. Jag kände av nåt liknande för några veckor sedan, då höll smärtan i sig en dag, för att sedan försvinna. Jag hoppas att det blir nåt liknande denna gång.

Det går åt så mycket energi att ha ont. Sen sätter smärtan igång en massa tankar om framtiden. Vad kommer att hända då levern växer ännu mer? Kommer levern att trycka ihop lungorna? Etc, etc, etc En massa frågor och inga svar!

Nu ska jag sova och samla kraft inför morgondagen. Då får jag lunchbesök av tre goa tjejer. Behöver jag säga att det är sushi vi ska äta =)

9 kommentarer:

  1. Läste precis om gratis familjefotografering av professionella fotografer som vill fånga glädjen mitt i det svåra hos familjer där en medlem är svårt sjuk. Fotografer finns i hela landet, det kostar inget och familjen får fotografierna på CD och en fotobok som minne. I gengäld får fotograferna använda bilderna i samband med utställningar och på webben. Om det kan vara något för dig, kolla på http://essencevitae.com/

    SvaraRadera
  2. Lät som en trevlig lunch - får jag komma ? :-) /Monika

    SvaraRadera
  3. förstår dig, att ha ont tar på krafterna ordentligt...du måste kunna få svar på dina frågor av din läkare....håller med dig suchi är gott o lätt att äta


    önskar dig all lycka, Tina

    SvaraRadera
  4. Det är så roligt att höra från dig, även om det är så tråkigt att läsa att du har så ont, det tycker jag inte att du ska behöva ha. Hoppas det ger med sig och att du har haft en bra lunch idag.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Fina du. Om jag kunde ta lite av din smärta så du får må bättre. Ät så mycke Sushi du orkar :) Jag äter ikväll upp alla spår av julgodiset, och det blev en del. :) Mys på lunchen i morgon och jag kommer gärna förbi dig någon dag om du orkar. Slår dig en signal först. Kram kram från Lena D.

    SvaraRadera
  6. Tack för idag, betyder så mycket att träffa dig :-). Hoppas du inte blev för trött av besöket så att ni kunnat ha en mysig kväll. Många kramar // JS

    SvaraRadera
  7. Vilken söt bild på lilltjejen! Och vi känner lycka av att vara med dig.
    Tänk om vi även kunde ta bort din smärta...

    PUSS från Malin och Alva

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut att vara ett riktigt bustroll som är på besök och hälsar på. Hon är nog lika lycklig hon som får vara och mysa med dig oxå! Hoppas att värken ger med sig något så det inte behöver göra så ont hela tiden. Nu när vi inte längre är förkylda i familjen hoppas jag det blir tillfälle att träffas snart igen! Kramar i massor från Camilla
      (tog bort det förra inlägget då jag lyckades tappa bokstäver i det)

      Radera