torsdag 19 januari 2012

DET BLEV EN SNÖSTORMSPROMENAD

Pappa kom hit vid 11 snåret i förmiddags. Vi gick ut i snöstormen, gick till lasarettsapoteket och hämtade ut rumpsalva bla. Nu smörjs det som bara den =) . Elisabet från AHS har varit här idag och delat dosett. Vi pratade lite om framtiden och vad som komma skall. Känns både olustigt och skönt att prata om. Jag skulle vilja veta när det är dags, men det lär jag nog märka. Jag har tänkt skriva brev till barnen som de ska få öppna vid speciella tillfällen, födelsedagar etc. Måste ta mig i kragen och börja med det nu så att jag hinner det jag vill hinna med. Känner mig lite stressad när det gäller det, men jag får helt enkelt göra så mycket jag hinner. Det är ju tanken som räknas.

11 kommentarer:

  1. Jag tänker så ofta på dig och läser din blogg varje dag! Du är duktig Jenny och gör så mycket som kroppen tillåter dig...jag kommenterar sällan själv på andras bloggar men vill visa att du finns mer i mina tankar än du kan tro. Appropå brev till barnen. Jag har fått en bok av min kurator som heter "sålänge vi minns finns du". Tanken är att man ska skriva om sig själv där så att barnen har en hel bok om bara sin mamma och hennes små egenheter och kloka ord. Jag tänkte snart börja med min. Min son är 1,5 nu och tänkte snart börja skriva i min. Ljuset lyser inte allt för bra på mig heller även fast de kanske har något mer i rockärmen för mig. Kramar Sophie (Malmö) www.ettrosahelvete.blogspot.com
    i rockärnen. Be om en sådan annars finns de ute i bokhandeln också. Njut av dina promenader, de verkar göra dig gott. Kram från Sophie (Malmö) www.ettrosahelvete.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Det blev lite upprepningar och hopp i meningarna men det är första gånger jag gör detta på telefonen. :)....hoppas det går att läsa ändå.

    SvaraRadera
  3. Åh du starka människa!! Du ska veta att jag har gråtit många tårar när jag läser din blogg men jag blir otroligt imponerad av din egen styrka i allt detta tråkiga, både psykiskt och fysiskt. Jag hoppas att du skriver många brev till dina nära och kära för det kommer dom att uppskatta så mycket när dom läser dom nån gång i framtiden. Kram från en som följer dig lite från sidan om.

    SvaraRadera
  4. Hei - du - kanske du kan få någon att skriva dina brev- medans du säger högt det du vill säga ? Jag själv vil skriva slika brev- är ju inte alls i din situation- men sliter med att komma i gång. Kanske om någon skriver- så får du gjort det- så du inte behöver ha det " hängande " över dig hela tiden att du inte har gjort det ?. Varma kramar - du är fantastisk
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du är modig som vågar prata om det oundvikliga. Det är ju en sak att prata om döden som något abstrakt som -förhoppningsvis- kommer att hända långt fram i tiden men att faktiskt våga sätta sig ner och prata om döden som något nära förestående kräver mod. Detta är ju något du bevisat om och om igen att du har men du upphör som ändå aldrig att förvåna och "briljera" med ditt lugn och din styrka i denna jobbiga situation. Så fantastisk du är !

    Jag tycker att det är bra att du ska skriva brev till dina barn men om du inte orkar så går det kanske att spela in - via telefonen om inte annat- videofilmer där du kan berätta sånt du kanske inte orkar skriva ? Det kan ju vara kul för dina små fina att ha visdomsord och berättelser från mamma på video också. Kanske kan du berätta om dina tankar för dom, vad du har för förhoppningar, hur det var när du blev mamma så dom har det med sig när dom själva blir föräldrar ? Ja det var bara en tanke. :)

    Hoppas du får snöstormsfria promenader här framöver också. Kramen !

    SvaraRadera
  6. Tänker på dig och dina nära.

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Hittade hit via Lotta Gray som länkade till dig. Vill bara skicka en kram och en hand att hålla i. =)

    Kram!

    MiaD

    SvaraRadera
  8. Jag vill bara skicka en kram!

    SvaraRadera
  9. Skickar en varm hälsning mitt i snöstormen. Du är modig och stark!

    SvaraRadera
  10. Hittade hit via Vimmelmamman. Hoppas du får den bästa lördagen som är möjlig. Att salvan hjälper :) och att du känner att du orkar med en liten del av det du vill. skickar en riktigt stor kram!

    SvaraRadera
  11. Värme och omtanke till dej och dina nära! Stor styrkekram!

    SvaraRadera