söndag 25 december 2011

Sista tiden har jag varit förlamande trött. Jag har tagit en dag i sänder. Julförberedelserna har jag helt skippat i år. Detta har familjen fått styra upp, och det har de verkligen gjort bra!!

Igår hade vi en fin julafton med umgänge och massor med god mat och julklappar. Tomten kom på besök och även det barn (läs Viktor) som säger sig inte tro på tomten, tyckte att det var lite spännande att stå ute på bron och spana efter tomten =).

Idag kollar barnen in alla nya julklappar. Jag saknar att inte kunna ligga på golvet och bygga lego med Klara. Just nu gör Lars allt praktiskt här hemma. Det börjar vara slitigt för honom, men detta är nåt jag tyvärr inte kan påverka!

Jag är glad att jag fortfarande finns kvar hos min familj, men det är frustrerande att inte kunna bidra med nåt praktiskt här hemma. Visst, jag lagar lite mat ibland, men det är det lilla! Jag har släppt enormt mycket på kollen och hoppas att saker och ting löser sig ändå, vilket det oftast gör!

Nästa jul kommer jag med största sannolikhet ej finnas kvar hos min familj. Känns konstigt att tänka den tanken, fast på nåt sätt också helt naturligt. Jag tar numer en dag i sänder, planerar inte för framtiden. Jag försöker njuta så mycket som möjligt av allt och alla fina människor runt omkring mig. Tröttheten som jag känner är riktigt energislukande och gör att jag knappt orkar med nåt. Jag vill trotts denna ej sluta umgås med nära och kära. Hur trött jag än är, tycker jag om att ha folk omkring mig. Lunchdater gillar jag skarpt. Då jag inte orkar dra iväg till stan, så får vänner och mat komma hem till mig.

Idag fortsätter julfirandet hemma hos mor och far.

En dag i taget!!
Skickat från min iPhone

31 kommentarer:

  1. Härligt att höra ifrån dig. Glad att du har en fin jul. Tänker på dig och hoppas du får må så bra det bara går. Kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Jätteskönt att höra från dej igen. Vi är många som undrar och tänker på Er varje dag. Du gör förståss helt rätt som tar det "gottaste" av varje dag, det är en styrka av dej att lyckas med det och alldesles säkert det som gör att ni alla trots allt kan känna lite julglädje. Fortsätt så och försök njut så mycket det bara går med nära och kära. Lycka till ! Gunilla

    SvaraRadera
  3. God jul Jenny! Tänker på dig ofta, ta hand om dig och fortsätt njuta av en dag i taget. Kram

    SvaraRadera
  4. God fortsättning gumman.
    Jag kommer snart upp på en frukost/lunchdate, tänkte bara att julstöket och helgerna ska få gå. Det var alldeles för länge nu. Massor av kramar från oss/Ulrika och Saga mfl.

    SvaraRadera
  5. Skönt att du kan njuta av dina nära och kära. Njut av varje stund. Kram från mig/Anethe

    SvaraRadera
  6. Som jag har väntat på att du ska skriva något. Tänker på dig ofta. Kanske vi kan ses någon dag?

    SvaraRadera
  7. Skönt att få höra ifrån dig. Tittar in lite då och då, men tänker på dig och din familj med jämna mellan rum. Svårt att tänka sig att det har gått nio år sedan vi träffades första gången. Tiden går fort och många saker händer, men jag hoppas för din skull att du kan njuta riktigt mycket av varje sekund du har med dina nära och kära.
    Lunchdate är alltid trevliga - hoppas att vi hinner med det och att du orkar.
    Kram från Frostkåge.

    SvaraRadera
  8. God jul Jenny. Kramar/Sofie

    SvaraRadera
  9. En dag i taget låter klokt Jenny. Skönt att ni haft en mysig jul. Idag har vi låtit julmaten pasua till nästa år. Det blev "skråvet" som fick oss att bli mätta idag. Stora kramar till dig Jenny. Hoppas att vi träffas snart igen. :-) Lena Degerman

    SvaraRadera
  10. God Jul! Härligt att ni fick en fin julafton tillsammans. Tycker oxå att det är väldigt trevligt med lunchdate så det gör vi om igen så snart julen lugnat ner sig lite. Barnen är nog sugna att leka lite tillsammans också! Kram till hela familjen från Francks!

    SvaraRadera
  11. Tänker på dig/er- varje dag! Styrkekramar fr Monica

    SvaraRadera
  12. God fortsättning du verkar vara en stark kvinna
    tänker på dig och håller mina tummar för att du
    ska bli starkare och piggare.Jul-kram Mari-Anne

    SvaraRadera
  13. Åh vad jag önskar att jag bodde nära dig. Då skulle jag bjuda ut dig på lunchdate! Boka färdtjänst och se till att du kom ut på stan:)
    Du gör helt rätt att ta en dag i sänder och jag beundrar dig att du kan släppa kontrollen. Det är något jag har jättesvårt med men även jag grejjar ju inte allt längre utan måste släppa lite i taget.
    DU E STARK och din familj behöver dig.
    Nattikramen
    Elisabeth Ollas Mattsson

    SvaraRadera
  14. Jag är så otroligt glad för din skull, barnens, Lars och även för oss att vi fått fira en trevlig jul i traditionens tecken. Roligt att ni kunde komma till oss som ni brukar. Du behöver inte tänka på att du inte lagar mat o.dyl, vi är så många som gör det. Vi vill bara att du skall ha det skönt och vilsamt och se guldkornen runtomkring dig. Det är jobbigt för dig att vara så trött. Du är vår största kämpe. Vi älskar dig. Kram.

    SvaraRadera
  15. Härligt att höra att ni fick en mysig jul tillsammans och se till att fortsätta njuta av av det nya året. Tänker på er alla....Julkramar Anna S

    SvaraRadera
  16. Vad fint att julen blev mysig :-). Du är stark som vågar släppa taget om det praktiska, är ju nödvändigt för att du ska orka med att njuta av guldstunderna. Och du ska inte känna dåligt samvete, du kan ju inte påverka din ork..
    Kramar i massor, får bli en lunchdate mycket snart :-) / Josefin

    SvaraRadera
  17. Jag har tänkt på dig så mycket de senaste dagarna och det värmer mig enormt att läsa att du och din familj har haft en mysig och fin jul tillsammans! Massor med julkramar från mig till dig// Therese

    SvaraRadera
  18. God fortsättning styrkekramar från Stämningsgården gm Anneli Tarén

    SvaraRadera
  19. Vad spannande att tomten kom for barna och att ni haft en mysig jul! Har saknat er alla! Jul ar ju anda bast hemma i skell:) hoppas vi kan ses snart. Kramar till dig och hela familjen. Julian halsar med!

    SvaraRadera
  20. Skönt att höra att ni haft en så fin jul. Du är så klok och stark, fortsätt njuta så mycket du orkar. Massor med kramar och god fortsättning på helgerna!

    Kusin Annika

    SvaraRadera
  21. Tänker ofta på dig . Vad kul att du och din familj kunde fira jul hos dina föräldrar. Du är en kämpe!

    SvaraRadera
  22. Den största kämpen i min värld. Du är fantastisk Jenny /Eva

    SvaraRadera
  23. Tänker på dig och din familj. Underbart att ni fick en härlig jul :) Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  24. KRAMAR i MASSOR! Tänker på er! Hoppas ni får en fin kväll. /Josefin

    SvaraRadera
  25. Gott nytt år Jenny hoppas nyårsafton får innehålla frid, smärtfritt, kärlek å familj. Kram

    SvaraRadera
  26. Gott Nytt År, Jenny!
    Kristina

    SvaraRadera
  27. Din blogg berör mig oerhört. Du fina fantastiska människa. Önskar dig och din familj allt gott. Styrkekramar

    SvaraRadera
  28. Tänker på dig er <3
    Önskar man kunnat gjort något. Fuck u cancer!
    Kram

    SvaraRadera
  29. En dag i taget som sagt... men snälla uppdatera oss om läget. Vi undrar hur du och familjen mår.
    Går in här dagligen och kollar läget. Det är BARA din blogg jag följer och jag blir orolig om det går för många dagar mellan inläggen.
    JÄTTEKRAMEN till dig
    Elisabeth OM

    SvaraRadera
  30. Jag har en tro på att vi även efter döden finns nära våra nära och kära. Det är en stark övertygelse jag har. Jag vet att det kommer att bli så för dig också Jenny! Jag beundrar din styrka och känner också att du är redo inom dig, att du kommer att acceptera din stund då den kommer. Vi är många som tänker på dig Jenny och jag beundrar dig!

    SvaraRadera