torsdag 19 januari 2012

SÅ JÄVLA LESS

Allt känns jobbigt just nu!! Magen vrider om i tid och otid. Stjärthålet (nu talar jag i klartext =) gör nåt så in i ..... ont. Blöjan stramar. Katetern krånglar från och till. Jag känner mig besvärlig inför hemtjänsten, fast de säger att jag inte är det! Är ju bara en känsla hos mig själv, men likafullt jobbigt.

Tänk om man kunde vrida tillbaka tiden några år, upptäckt cancern i mycket god tid så att den kanske hade kunnat opereras bort. Eller ännu hellre, slippa den här jävla sjukdomen helt och hållet!

Jag har alltid sagt att jag vill leva mitt liv fullt ut tills jag dör. Mitt liv är just nu så begränsat att jag inte tycker att jag kan leva det fullt ut! Såklart, efter de förutsättningar jag har så gör jag väl det, men ändå........

Ser ut att bli snöstorm idag också =(. Jag måste på Apoteket och hämta ut salva för rumpan!! Skitväder!!

Tror det kommer att bli en neg dag idag. Sen hoppas jag att den negativa spiralen vänder om uppåt igen, allt blir ju så mycket bättre då!

Känns genast lite bättre, nu när jag fått gnälla av mig lite =).
Skickat från min iPhone

13 kommentarer:

  1. Du har all rätt att gnälla! Det är skönt att du får ur dig lite skit. Vi hörs snart! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå haft några griniga dagar utan egentligen någon anledning. Du om någon har rätt att vara grinig! Tycker att det suger att du ska behöva känna dig så begränsad i din tillvaro, f-f!! Hör av dig om jag kan underlätta på något vis!! Hörs om måndag alt. tisdag! KRAMAR till världens finaste Jenny / Josefin

    SvaraRadera
  3. Vi tänker på dig hela tiden som du vet...Snart kommer jag och pussar på dig.
    love you

    mia

    SvaraRadera
  4. Ah jag tror inte det gar en dag utan att jag tanker om du anda kunde fa slippa den har javla cancern,om den bara aldrig hade kommit till dig! Vackra fina Jenny. Jag hoppas den negativa dagen far bytas ut mot gladare och inte sa onda och obekvama. Bra det kanns lite battre nar du skriver av dig.

    Kramar I mangd

    SvaraRadera
  5. Du är så tapper!!!

    SvaraRadera
  6. Du är ALDRIG bevärlig å du har ALLTID rätt att gnälla , skrika ,grina du gör allt så otroligt bra å de går inte en dag utan att jag tänker på dig å försöker vara lika tapper som du och även om du inte orkar just nu så för mig är du alltid den glada pigga Jenny som jag gick paralellklass med å senare träffade när våra barn började förskolan , tänker ofta på när killarna hade klassträff Wiktor badade med kläderna på och allt var så roligt och lyckligt önskar jag kunnat hjälpa dig men de ända jag kan är att hoppas å skicka en stor KRAM /Ulle

    SvaraRadera
  7. Tycker du är underbar som talar klartext :) Jag ser dig framför mig, jag hör din röst och ler lite för du är otrolig som fortfarande har kvar din underbara humor. Längtar till jag kan komma upp och surra med dig på riktigt. Massor av kramar och slabbspussar från Saga och mig (slabbpussarna är från Saga, mina är torra ;)

    SvaraRadera
  8. Tittar in på din blogg och ser att det finns två meddelanden att läsa. Läser dem och känner mig sorgsen över att beskedet av ultraljudet var så negativt och att du dessutom ska behöva ha så ont:(
    FUCK CANCER! I wish i could wake you up from this bloody nigtmare!!!!

    Roligt och värmande att läsa att det var din å Lars 16årsdag i veckan. KÄRLEK!!

    Nu är jag äntligen fri från hostan och förkylningen! Så vi kanske kan göra ett nytt försök att träffas. Det vore toppen!! Stora kramar från Therese

    SvaraRadera
  9. Allt som får det att kännas bättre för dig är guld värt, även om det är att "gnälla". Du är fantastisk och jag önskar att du ska slippa ha ont och istället få många fina ögonblick att njuta av.
    Många kramar!

    Kusin Annika

    SvaraRadera
  10. bra att du får ur dig gnället, då kanske det lättar lite grann. Varför ska den här jä-la sjukdomen finnas? varför ska den drabba unga fina människor som så väl behövs här på jorden?
    Fortsätt kämpa tappra Jenny

    SvaraRadera
  11. En omtänksam kram vill jag skicka till dig!

    SvaraRadera
  12. Gnäll på om det kan få dig att må lite bättre! Vi finns här och lyssnar!

    SvaraRadera
  13. ...du vet väl om att man inte kan dö?
    Själen lever vidare då kroppen lägger av.
    Vet att det är en ringa tröst då man har barn och familj som lämnas kvar, men jag vill ändå beröra min övertygelse i dethär ämnet.

    SvaraRadera