fredag 2 september 2011

VILKEN TREVLIG DAG VI HAR HAFT IDAG, MAMMA!

Fina och värmande små ord från världens bästa Viktor, då jag stoppade om honom alldeles nyss.

Viktor har varit hemma från skolan idag, då han har mycket hosta, ont i huvudet och lite ont i magen. Dagarna efter min behandling, behöver jag ju vila ganska mycket, men det är inga problem att göra det fastän Viktor är hemma. Han är helt insatt i det och tar hänsyn till mig då jag behöver vila.

Det har varit mysigt idag, att ha en liten kompis hemma. Viktor är världens mysigaste kille att "hänga" med. Vi har sett på film, bäddat ner oss i dubbelsängen och pratat, gjort chokladpudding som Viktor åt efter middagen (vi andra åt citronfromage). Efter middagen har jag och barnen myst och sett film. Klara var jättetrött och henne la jag innan klockan var åtta! Efter det fortsatte jag och Viktor att se på tv. Det är mysigt när min stora lilla kille kryper upp och nästan sitter i knät på mig, där i soffan!

Det känns så bra att ha så mycket tid till barnen, som är det viktigaste och finaste jag har. Jag har verkligen så himla roligt tillsammans med mina fina ungar! De är två helt olika personligheter, men helt underbara båda två!

Idag ringde min läkare från AHS-Viool och ville höra hur det var med mig och hur jag hade det med smärtan. Sen sa han något, som jag själv redan kommit underfund med =). Att jag måste dra ner på tempot litegrann, för att kroppen ska orka med. Jag märker ju, att om jag håller igång hela dagarna, så är jag dels helt slut på kvällen, men har även mer ont i ryggen. Kroppsligt känner jag mig i ett riktigt uselt skick. Trist som fasen!!

Imorgon ser Klara (och jag också såklart) fram emot en tjejdag i Piteå. Jag, Klara och Mamma ska åka till Piteå och shoppa. Klara, den sötnosen har redan bestämt vilka hårklämmor hon ska ha i håret. Sen ska hon ha en klänning som matchar hårklämmorna =). Jag har ingen aning om vilka kläder jag ska ha =).

Dags att sova så jag orkar med en dags shopping imorgon! Och jag som skulle dra ner på tempot =).
Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

  1. Vilka underbara barn Du har! Och vilken underbar mamma Du är!
    Du har verkligen kvalitetstid med barnen. Låt inte smärtan sno en massa energi bara, utan ta Dina värktabletter. Hoppas Lyrican börjar verka och biverkningarna slutar. Styrkekramat!

    SvaraRadera
  2. ... men Klara har kanske inte förstått det där med shoppingdagar... det viktiga är inte vad man har på sig när man åker - utan att man har massor med påsar med fina kläder med sig hem!!! :-) Önskar dig en härlig tjejdag med dina närmste, och rekommenderar dig att vila emellanåt med en god kopp kaffe på något fik. /Monika - ps, hoppas Victor kryar på sig.

    SvaraRadera
  3. Åh vilken myskille han verkar vara!!

    Vad mysigt med tjejshopping! Hoppas ni fyndade massor! kram

    SvaraRadera
  4. Trots att du egentligen skall vila mer, vilket jag också sagt, så hade vi en mysig kvalitetsdag i Piteå. Du är fantastisk Jenny. Sedan fick jag en god middag hos er och trevliga samtal med er alla. Era barn är helgoa och mysiga. Älskar er. Är stolt över dig. Kram

    SvaraRadera