måndag 26 september 2011

FINA KILLAR

Två fina killar; min bror och min pappa. Visst är de lika varandra!?!

I fredags kom finaste Krille (Kristoffer) hem över helgen. Krille är min bror. Han bor i Stockholm tillsammans med sin Sara. Jag har världens finaste bror. Det är synd att han bor så långt borta, skulle vilja kunna ses ofta, ofta!! Samma gäller ju såklart min syster och hennes Per, som bor i Kalmar, och Lars syster Mia och hennes Anders, som bor i Stockholm. Tur att deto finns telefon =).

Min pappa kunde inte ha valt ett bättre tillfälle att gå i pension =). Jag har världens bästa pappa!! För honom är ingenting besvärligt. Han hjälper till med än det ena, än det andra. Men framförallt så finns han till och är min älskade pappa!!

Idag ringde "min" läkare på AHS. Han kollade bl.a hur det var med värken och höjde, efter vårt samtal, T Depolan, som jag tar morgon och kväll.

Det var även av honom som jag fick veta att jag ska ner till Umeå imorgon och förberedas inför strålning av div. Skelettmetastaser. Själva strålningen blir på torsdag. Imorgon kommer taxin och hämtar mig, tar mig från dörr till dörr. Imorgon kommer Fia att vara i Umeå, så det blir smaskig lunch på stan, och en eftermiddag i affärer =).

12 kommentarer:

  1. Ha en underbar dag imorrn! Kram på dig! Vi får ses när Amandas hosta gett med sig =)

    SvaraRadera
  2. Lycka till i Umeå ! =)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en bra dag i Umeå! Hoppas den höjda smärtlindringen gör sitt. Kramar/Josefin

    SvaraRadera
  4. Det var ju det jag visste... dagens inlägg (liksom de allra flesta) helt utan gnäll... :-). Du har en unik förmåga att uppskatta det du har omkring dig, var rädd om den. Å du, jag kan rekommendera Invito om du gillar italienskt, och Tapas Bar Deli om du känner dig mer spansk. Ha en bra tripp till Umeå. /Moinka

    SvaraRadera
  5. Ja, oj vad lika dom är :)
    Följer din blogg varje dag, gråter och glädjs med dig. Du skriver verkligen på ett rörande sätt.
    Kram från Sara i Stockholm (fd Lundberg, Stämningsgården)

    SvaraRadera
  6. Jag tycker dom var lika som bär - + och - några år...
    Jag känner igen din bror jättemycket!
    Jag är född 79 och gick på sjungande/brännan...
    Bodde Stämningsgården och Sjungande...kan det stämma?

    Stor kram idag med!

    SvaraRadera
  7. Verkligen lika Jenny. :)
    Hoppas nu att strålininge hjälper och att den värsta smärtan släpper. Mys med Fia och njut av Umeå. Det är en mysig stad tycker jag. Kramar till dig... Lena Degerman

    SvaraRadera
  8. Lycka till i Umeå! Håller med, prova tapasstället, mums! Vi får ta våran lunchdate senare. Ha det så bra du kan fina du! Massa kramar! Linda

    SvaraRadera
  9. Javisst är det två fina killar, lika som bär.
    Fastän jag inte känner dej Jenny så är jag är helt övertygad om att dom tycker att du är världens finaste syster resp dotter. Hoppas allt går bra i Umeå och att du kan få njuta av en god lunch och trevlig samvaro.
    Kramar om

    SvaraRadera
  10. Din blogg är bäst. Jag tänker på dig idag också och hoppas du haft trevligt. Kram Sara

    SvaraRadera
  11. Bra att du gör något positivt av besöket i UMEÅ!!
    Jag ler i hela min själ när jag läser ditt inlägg ikväll.
    Största nattikramen till dig,
    Elisabeth Ollas Mattsson

    SvaraRadera
  12. Hej Jenny! Jag (Monika Bjurman från din grundskoleklass) fick höra om din blogg efter att du var med i tidningen. Jag läste igenom hela bloggen i ett sträck och kan inte sluta tänka på dig och din familj efter detta. Du skriver väldigt ärligt, ansvarsfullt och livsbejakande om svåra saker. Du kämpar på otroligt bra (!) och det känns fint att du verkar ha så stöttande och omtänksamma vänner och släktingar. Hoppas att behandlingen idag gått som det var tänkt och att du fått bra smärtlindring så du orkar hålla uppe humöret.

    Kram
    Monika

    SvaraRadera