måndag 26 september 2011

VISSA STARTAR DAGEN.......

.......med en stor kopp rykande hett kaffe.

 Jag startar dagen med ett glas fil och 3 st morfintabletter à 10mg. Dessa tar jag för att lindra värken i ryggen. Värken går aldrig riktigt att få bort, vilket skulle vara helt fantastiskt. I morse tog jag extra tabletter kl 07.00, men de har inte hjälpt tycker jag. Svanken värker och det känns som att ryggen ska gå av. Vä knä är också ont =(. Det blir inte bättre av att man gnäller, men det är ganska skönt att få gnälla av sig.

Snart ska jag också ta en stor kopp rykande hett kaffe!!

Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

  1. Hej Jenny, jag har nyligen hittat till din blogg, och måste få säga, vilken kämpe du är.
    Kämpa vidare , tänker på dig, kram från en skelleftebo.

    SvaraRadera
  2. Usch, det är fasen inte kul när värken är det centrala i allt man gör. Man har inte tid med sånt!
    Hösten 2004 fick min sambos 60 åriga pappa lung/skelettcancer. Hans ord som han sa till mig varje dag var "he jer som he jer". Och det var hans sätt att se på livet i det stora, inte bara hans sjukdom.
    Men jag tillade att "jag önskar he vor better snart".
    För hur det än är - vad som än händer i livet så utsätts man för prövningar man bara önskar skulle upphöra. Jag tror/hoppas Jenny att din värk är bara just nu, i tumörens vissa växtfas (det där blev inte svenska, men jag hoppas du förstår vad jag menar). Du ska inte behöva ha ont jämt, jag tror och hoppas att det lättar SNART!
    STOOOR KRAAM!

    SvaraRadera
  3. Gnäll på!! Du om någon har rätt att gnälla!! Hoppas du nu druckit en stor kopp gott kaffe :-)Kram / Josefin

    SvaraRadera
  4. Hoppas det blev en dag med många goa kaffekoppar Jenny. Jag hoppas också att din elaka smärta ger med sig så det känns lite lättare.

    Kram kram från mej. Lena Degerman

    SvaraRadera
  5. Vill bara säga att "ge inte upp", det kan vända. I alla fall för stunden. Jag satt i rullstol i påskas när jag inte kunde gå men det vände och peppar, peppar.... men jag har också Lyrica som är ngn slags nervmedicin förutom morfinet Oxycontin som jag tar morgon och kväll.
    Det har hjälpt mig, kanske kan vara något?
    Nattikramen,
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Vet du, jag tror att ibland kan det bli det... bättre av att man gnäller. Om det bara är ibland, för att man liksom "måste"... I alla fall så tycker jag att du gnäller väldigt lite Jenny, och om det är så att du faktisk är lite less på din sjukdom och vad den gör med dig så har du min fulla förståelse. Gnäll på - det är helt ok. /Monika

    SvaraRadera
  7. Det är klart du måste få gnälla, det du går i genom, kan jag inte ens tänka tanken på. Vi som inte ens känner dig lider så mycket med dig och din fina familj. Själv så gnäller jag över en liten förkylning. Hoppas hoppas att de kan hjälpa dig så att du i alla fall slipper värken.
    Mina varmaste kramar till dig tappra kvinna.

    SvaraRadera