onsdag 29 juni 2011

DAGARNA SOM GÅTT

Mitt icke illamående tillstånd håller i sig!! Är glad varje morgon jag vaknar och mår bra. Ont i ryggen har jag, trots ökad morfinmängd, men hellre det än illamående om jag måste välja! Helst skulle jag ju såklart bara vilja må bra.

Måndagen bjöd på shopparrunda tillsammans med Lars; en ny tv köptes och en ny soffa beställdes. Dessa ska vi ha i vardagsrummet. Ska bli skönt att få detta rum ommålat och snyggt innan de nya möblerna ställs i ordning. Måndagens eftermiddag avnjöts i Falkträsket tillsammans med syrran och hennes Per, pappa, barnen också jag. Sol, glass, fika och bad, härligt!

Igår morse åkte jag och Lars ner till Umeå. Barnen lämnade vi hos mor och far redan på må kväll. Igår kring lunchtid drog min cellgiftsbehandling igång. Under tiden som jag slumrade mig igenom behandlingen, så passade Lars bl.a. på att klippa sig, blev mycket snyggt! Kvällen tillbringade vi hos Ulrika och Sebastian och deras söta barn. Grillat, glass och en massa surr. Lika mysigt som alltid!

Efter en natt på Hotell Björken var det kl 9.00 i morse, dags för behandlingsdag nr 2. Två timmar senare var behandlingen klar, och vi kunde åka hemåt, mot värmen; 33 grader i skuggan!! Varmt! En sväng förbi svärföräldrarna blev det innan vi landade hemma. Tack för pannkakan å glassen, det var gott!

Just nu sitter jag och njuter i skuggan på altanen; skönt att vara hemma igen.


Skickat från min iPhone

4 kommentarer:

  1. Hej jenny
    Skönt att höra att du är så positiv!
    jag beundrar dig verkligen och önskar dig allt gott
    må detta skit försvinna ur din kropp och du får njuta av man och barn!
    Jag har en dotter i ungfär samma ålder som du som själv drabbats illa men av p-piller och proppar och har skador för livet.
    Det gör så ont i hjärtat när så unga människor drabbas
    Må Lycka och välgång följa dig
    Kram Liz

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att att allt gått bra! Ser fram emot stug-mys till veckan.
    Skönt också att höra att Lars har klippt sig! ;-)
    Kramar från Mattias

    SvaraRadera
  3. Vad GLAD jag blir av att läsa att du har fina stunder mellan all smärta o illamående! Har du en bra dag till veckan så vet du att du är hemskt välkommen norrut! Eller så tar jag äldsta barnet och beger mig söderut =)! Massa kramar vännen

    SvaraRadera
  4. :-) Håller tummarna att det vackra vädret, det stålande humöret, och den goda formen håller i sig. För att inte tala om Lars snygga frisyr... :-D Ha det gott vännen! /Monika

    SvaraRadera