onsdag 8 juni 2011

HÄNDELSERIK DAG

Dagen började lugnt. Vi åt frukost tillsammans, hela familjen. Lars åkte till jobbet och vi andra tog oss så småningom till skola och förskola. Jag cyklade hem igen då jag lämnat barnen, la mig på soffan och somnade ganska omedelbart. Ja, jag är fortfarande trött, men det är mycket bättre än vad det varit på mycket länge!

När jag sovit min skönhetssömn satte jag mig i skuggan på altanen och tog det lugnt. Jag höll utkik efter de kloakråttor som härjar här i området, tack och lov såg jag inte nån råtta!! Jag hann även vattna jordgubbarna och smultronen som blommar som bara den =).

Efter lunch tog jag bilen och åkte och hämtade Lars för att handla födelsedagspresenter till Klara som fyller 5 år! på fredag. Vi hann både titta på soffor och köpa presenter innan det var dags för Lars att vara tillbaka på jobbet. Jag lämnade av Lars och hade siktet inställt på ICA Kvantum. När jag stod i korsningen Max/Arbetsförmedlingen/Ske-å Kraft, så började bilen helt plötsligt att ryka kraftigt från motorhuvuen. Jag trodde att bilen skulle börja brinna!!

Från bilen bakom kom en man springande för att få ut mig ur bilen, även han trodde att vår bil skulle ta eld, vilket den tack och lov inte gjorde! Jag slet ut alla grejer jag hade i bilen och la dem i en hög på trotoaren, ringde Lars som kom till undsättning =). Bilen knuffade vi åt sidan i väntan på att den skulle hämtas.

Den snälla mannen i bilen bakom, och mannens son skjutsade hem mig med alla kassar. Tänk att det finns så vänliga människor. Mannen till och med bar mina kassar från bilen ända in i hallen =). Antingen såg jag helt slut ut eller så ville han bara hjälpa till. Jag är i alla fall glad att just han fanns där när bilen la av!

Väl hemma drack jag en halvliter vatten (30 grader i skuggan är inte att leka med), cyklade och hämtade barnen, cyklade till ICA där vi köpte glass och handlade mat som vi skulle ha med oss till grillkvällen på Klaras förskola. Vi hann hem ca 30 min innan grillkvällen började, så vi kom i tid. En jättemysig kväll hade vi på förskolegården, dock blev det lite i varmaste laget att grilla korv i hettan!

Väl hemma igen parkerade jag och Lars oss på altanen och barnen lekte med grannbarnen. Vi ville inte gå in i kväll, men det kommer ju en morgondag och barnen behöver sova. Tur att det är sommarlov snart, så man inte behöver bry sig så mycket om tider.

Nu ska jag också gå och sova. Vi har 28 grader inne, så det kommer nog att klibba i lakanen i natt =).

1 kommentar:

  1. Ja, vilken dag! Tur det slutade bra :)
    Den här dagen kanske blir lite lugnare. Fortsätt njuta av sommarvädret! Här ser det ut att komma en regnskur idag.
    Kramelikram

    SvaraRadera