lördag 25 juni 2011

MIDSOMMARHELGEN

Igår, midsommarafton, mådde jag inte alls så bra. På förmiddagen tog mina föräldrar barnen med sig ner till Bonnstan för lite midsommarfirande. Barnen och mina föräldrar hade haft det mysigt och jag passade på att vila för att orka med kvällen.

När tiden för att åka iväg till fina vänner för att fira midsommar var inne, övervägde jag att stanna hemma. Jag mådde så in i vassen dåligt. Illamående och en gräslig huvudvärk!! Blääää!!! Jag bestämde mig ändå för att följa med.

Vi hade en trevlig kväll hos Linda och Micke. Trevliga vänner var samlade, barnen lekte och hade skoj, 4-hjulingen var en höjdare, ni kan ju gissa vad Viktor önskar sig nu =). Mycket mat stod det på bordet när det var dags att äta. Jag har ingen aning om hur den smakade, jag låg på soffan och mådde illa från det vi kom tills vi åkte hem. Jag lyckades även med konststycket att kräkas ner Linda och Mickes hall, förlåt, men jag hann inte ända fram till toan =(. Det är skönt att vara bland fina vänner när sånt händer, de skurade och pysslade om mig. Jag hade det trevligt där på soffan, småslumrade och lyssnade till vad alla andra pratade om. Vid 23- snåret var jag och Klara jättetrötta, så då åkte vi hem!

Idag, midsommardagen har jag inte heller mått så bra! I förmiddags ringde jag till Onkologen i umeå, fick prata med en läkare och beskrev mina symtom. Läkaren tyckte att jag skulle åka in till akuten för att få dropp och läkemedel mot illamående. Så här är jag nu, på Akuten. Droppåsen är min middag. Hoppas ni andra får nåt godare till middag och att ni får tillbringa midsommardagen på nåt mysigare ställe än i ett sterilt rum på Akuten =(.

3 kommentarer:

  1. Roligare kan man ju ha det än på akuten, men säkert välbehövligt för att du ska komma i balans igen. Låter ändå som att du kunde njuta en gnutta av midsommarafton, trots att du inte mådde bra -detta gör dig så fantastisk! Kram frn Josefin

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas så att du får känna dig bättre efter behandlingen. Du är beundransvärd & unik!
    Hoppas, hoppas, hoppas på fina dagar snart för dig!

    Styrkekramar från Åse

    SvaraRadera