måndag 20 juni 2011

BLODPROPP OCH ONT I RYGGEN

Det var tydligen inte tillräckligt med att få lunginflammation. Igår vaknade jag med smärta i höger vad. Jag tänkte att; det blir nog bättre under dagen, men det blev det inte, tvärtom, jag fick bara mer och mer ont. Ett besök på akuten och några timmar senare konstaterades det att jag hade en blodpropp i höger vad. Fragminsprutor ska jag ta dagligen i ca ett halvår!! Det går riktigt bra att ta sprutorna själv, trodde det skulle vara värre!

Ont i ryggen har jag också, väldigt ont i ryggen. Det är jobbigt att ha så ont, blir illamående, trött och på allmänt dåligt humör =(. Har ringt till onkologen i Umeå och de ska ringa upp nu under dagen och säga vilken styrka på morfinet jag ska ta, hoppas de ringer snart.

Känner mig riktigt låg idag, skit också att det alltid ska va nåt. Undrar vad som kommer härnäst???

5 kommentarer:

  1. Skulle vilja ta ditt ont och illamående, knyckla ihop det och kasta det all världens väg!
    Skulle också vilja vara där och ge dig en stor kram, men den får du om några dagar.

    Puss

    SvaraRadera
  2. Kan bara säga hur mycket jag älskar dig och att det är svårt att se sin dotter lida på detta obarmhärtiga sätt. Hoppas nu att morfinet och sprutorna gör sitt. Skönt att ni bor nära så att vi kan hjälpa till.Kram

    SvaraRadera
  3. Kan förstå din förtvivlan, med all värk och motgångar.Den smärtan och våndan som bara ouppklarade problem för med sig är i sig stor och övermäktig. Sedan tillkommer oron att inte få vara med i framtiden. Du har min fulla respekt och massor av omtanke. Jag som sett din styrka och kraft vill tro att detta är en svacka, att du kommer igen. Dina ord, din blogg gör mig tacksam att fått lära känna dig, en tacksamhet som jag delar med många.
    Du har ju redan visat att du är en mirakelflicka så jag önskar dig allt gott nu och i framtiden

    SvaraRadera
  4. Du har med all rätt att få vara låg bitter o sur nån dag men du är en glädje spridare som kan se de positiva i de mesta...du är en grym tjej Jenny!
    Kramiz ida

    SvaraRadera
  5. Skickar några styrkekramar, och önskar att imorgon blir en bättre dag! /Monika

    SvaraRadera