söndag 15 maj 2011

Har mått bättre!

Jag är trött. Obeskrivligt trött. Visste jag inte bättre så skulle jag ligga i sängen dag som natt. Stiger upp för att jag måste, men vill hellst bara ligga ner. Är jag deppad eller är det nåt värde som är dåligt? Jag vet inte! Det jag vet är att jag avskyr att må så här. Orkar just ingenting.

Har som grädde på moset blivit ordentligt förkyld, hostar och kraxar och känner mig allmänt vissen. Illamående och utan aptit är jag också. Proviva går ner, och nån macka här och där. Den hemmagjorda pizzan igår, hos Fia och Mange, var magisk.

Morfin är bra mot smärtan, men har en hel del andra mindre önskvärda bieffekter, såsom muntorrhet. Det är öken att känna sig som öken i munnen 24 timmar om dygnet =(.

Känner dåligt samvete för att jag är en tråkig mamma.

Ja, jag har mått bättre än vad jag gör just nu!

4 kommentarer:

  1. Kan bara säga att jag skulle göra allt för att du skall slippa må så här. Ha inte dåligt samvete, du är inte en tråkig mamma, du måste få tänka på dig själv för att känna dig bättre igen. Vi finns runtomkring för barnen. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jenny - bara genom att ens orka tänka på att du skulle vara en dåligt mamma visar du ju att du skulle vilja orka bry dig mer om dem. Barnen är klokare än du tror, och de ser/förstår att du inte orkar mer just nu. De kommer att ha överseende med det med. Dina barn har ju underbara mor- och farföräldrar (och pappa med) som kan engagera sig i dem just nu. En och annan lekkamrat med kanske? Och som din mamma skrev - tillåt dig att tänka på dig själv. Stora kramar från Monika

    SvaraRadera
  3. Säg bara till så bakar jag fler pizzor åt dej.
    Tråkig mamma, näää det är du INTE!!
    Man får vara trött och slut!!Sudda bort det
    dåliga samvetet.Jag har bevis på att du är en toppen mamma!!
    Tusen styrkekramar!!
    Fia

    SvaraRadera
  4. Jenny - du har precis gått genom en tuff behandlingsomgång, är jätteförkyld och tar starka mediciner - är det konstigt att du är trött?? Ha inte för höga krav på dig själv!! Du är otrolig som orkar med det du gör. Det är inte konstigt om du är deppad, kanske du behöver tillåta dig det ibland? Skulle gärna träffas och prata någon dag om du vill men det är viktigast att du orkar med din familj och dina nära vänner i första hand. Tänker på dig!!
    Kramar
    Anna Be

    SvaraRadera