måndag 2 maj 2011

Håll andan......................Andas igen................

Kl 9.30 i morse infann jag mig på rtg mottagningen. Jag blev serverad 1 liter kontrastvätska som jag skulle dricka upp på 1,5 timme. Tack och lov så smakar kontrastvätskan inte just nåt. När jag satt där och drack kontrasten så kom bästa Fia förbi och höll mig sällskap, uppskattat!!! Kram på dig!!  När kontrasten var uppdrucken var det så dags för lite röntgenbilder av buk och bröstkorg. Känslan när de sprutar kontrastvätska intravenöst är lite läbbig. Man blir varm i hela kroppen, får en äcklig smak i munnen och det värsta av allt är att det känns som att man ska kissa på sig =(. En inspelad röst talar om för en när man ska hålla andan och när det är dags att andas igen.
Känner mig lite spänd inför röntgenbeskedet, vill bara få veta resultatet, oavsett vilket resultatet än blir!!

Viktor kämpar på med sin astma och fick inhalera på vårdcentralen idag. Inatt hoppas jag att vi får sova!

Jag sjunger en liten trudelutt för pappsen som fyller 65 år idag. Ja, må han leeeeva...........Kram!!

2 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna på onsdag!! Du är så fantastisk som orkar hålla i allt, både runt din egen sjukdom och barnens läkarbesök. Pappsen tackar för din sång. Kram vårt älskade barn.

    SvaraRadera
  2. Väntan måste vara det värsta som finns! Ja förutom dåliga besked. Men det håller jag tummarna HÅRT för att du slipper!!! kraaaam

    SvaraRadera