söndag 29 maj 2011

Dagen som gått!

Dagen har gått fort. Steg upp sent, ca 10.00 och åt en lång frukost. Fick paket av barnen. Sen har dagen rullat på med bla klassträff med Viktors klass.

Jag jobbar med att förlika mig med och försöka acceptera det som livet just nu ger. Tänker att man kanske inte ska tänka och skena iväg alldeles för långt fram i tiden. Då blir mycket osäkert och ovisst och det känns som att jag bara svävar runt i nåt som jag inte har någon kontroll över. Om man begränsar tiden till just nu och en liten bit framåt, blir det nog mer hanterbart. Just nu mår jag fysiskt bra (bortsett från ryggen som känns av om jag gör nåt utöver det vanliga), just nu är jag inte sämre i min sjukdom än vad jag var för ett halvår sedan.

Jag hoppas att detta kommer att hjälpa mig tillbaka till det trygga ställe där jag egentligen befunnit mig under hela sjukdomstiden.

Att bli bitter på livet och på situationen gör inte saken bättre, detta kommer jag i det längsta att hitta strategier för att undvika. Men såklart skulle jag ju helst av allt vilja vara lyckligt frisk!

Morsdagsfirande har det inte blivit så mycket av men Mamma är alltid världens bästa mamma oavsett dag!!

2 kommentarer:

  1. Det kanske jag kan ta åt mig. Du är världens bästa mamma för dina barn. Även om man ibland är dum och knasig så finns man där. Du är en älskad dotter som kämpar och vi är med dig i med och motgång. Kramar.

    SvaraRadera
  2. Ta en dag i taget! Du är så tapper!!!

    SvaraRadera