onsdag 11 maj 2011

1:a behandlingen avklarad

Veckan som gått har jag mest sovit bort, känns det som. När man inte är van vid morfin så blir resultatet bla att man blir vansinningt trött =(.

 Helgen som varit hanns dock trevliga saker med mellan sovpauserna; klädbytardag, barnkalas på Leos, middag hos fina vänner och fika i solen hemma med familjen, mor å far och svärföräldrarna.

I måndags åkte jag ner till Umeå för skelettröntgen. Träffade läkaren på tisdagen. Skelettröngten visade ingen nytillkommen tumör, dock har de tumörer som redan finns i skelettet ,vuxit.

behandlingen drog i gång på tisdag förmiddag. Jag skulle få antikroppsbehandling före cellgiftsbehandlingen. Inför antikroppsbehandlingen premedicineras man med bla tavegyl, vilket jag blev jättetrött av. Antikroppsbehandlingen startades, men det gick inte lång stund innan jag reagerade med kraftigt illamående och hjärtrusning. Droppet med antikropparna stängdes av och jag medicinerades med ännu mera tavegyl och cortison. Blev ännu tröttare!!

Cellgiftsbehandlingen gick bra och trött och yr fick jag för första gången i mitt liv åka truck tillbaka till patienthotellet, där jag fortsatte att sova!! Åt lite middag på kvällen, gick och la mig och sov hela natten.

Tur att jag har världens bästa Margareta på patienthotellet, hon tar hand om mig på bästa sätt. Det var hon som såg till att jag fick åka taxi hem idag. STOR KRAM TILL DIG MARGARETA!! Behöver jag säga att jag sov hela vägen hem i taxin. Återstår att se om det blir nån sömn i natt!!

Nu ska jag vila en stund innan barnen kommer hem.

7 kommentarer:

  1. Hej igen
    Du har fastnat i mina tankar:)
    Du kommer att klara av detta, undrens tid är inte förbi!
    Du är så härligt positiv, fortsätt med det!
    Önskar dig all LYCKA av HELA mitt HJÄRTA
    Kram
    Liz

    SvaraRadera
  2. Du är en härlig kämpe Jenny. Sov så mycket du kan, det stärker kroppen. Kram kram

    SvaraRadera
  3. kroppen må vara trött,men knoppen där leendet sitter är det inget fel på. Tänker på dig med kärlek

    SvaraRadera
  4. Kan inte annat än att beundra dig min älskade dotter. Du får tunga besked du är säkert ledsen, men du visar en enorm kämpaglöd. Sov och vila när barnen är på förskolan och skolan.

    SvaraRadera
  5. Du är en hjälte. Puss på dig!

    SvaraRadera
  6. Världens bästa Jenny! PUSS

    SvaraRadera
  7. Vad fint med rätt person på rätt ställe :-), allstå Margaretha på patienthotellt :-). Hoppas du piggnat på dig nu och får ha det bra tills nästa "tröttperiod". Kram vännen! /Josefin

    SvaraRadera