söndag 27 november 2011

HEJ ASTRONAOUT

Sötaste prinsessan!!

I fredags var det dags för barnens lilla kusin Juni att fylla 1 år!! Vi skulle gärna ha varit där och firat dig lilla hoppetossa, men du blev nog ordentligt firad ändå =). Puss puss.

Igår var det så dags för avslutningsdansuppvisning för Klara. Hon har dansat med funkykidz hela terminen. Temat för Klaras grupp var astronaouter! Klara var astronaoutprinsessa =). De var ju såklart supersöta =). Jag var lite rädd att jag skulle missa dansuppvisningen, med tanke på hur jag mått senaste dagarna, men jag kom mig dit och kunde vara med!!

Känner mig fortfarande lite sliten efter torsdagens maghaveri, men det ska väl ge sig.

Typiskt att jag är halvkrasslig precis då brorsan och Sara är uppe och hälsar på!! Så var det sist med =(. Nästa gång lovar jag att vara kry!! Hoppas få träffa Krille och Sara idag, innan de åker hemåt!

10 kommentarer:

  1. Hej, jag såg dig igår på uppvisningen på anderstorpsskolan, min dotter har också gått blizzdance i höst, hon är 11 år, tala om vilken bra uppvisning:) alla var så bra :)
    Ville bara säga att du är en stark person och att jag beundrar dig, styrkekramar till dig, från en annan skelleftebo.

    En som nyligen hittat till din blogg.

    SvaraRadera
  2. Men ååå, NASA får flytta på sig, det var då den sötaste astronaut jag sett !! å Prinsessa också :)Hon är verkligen mammalik ! Hoppas sjukan börjar ge med sig så du kan njuta ordentligt av besöken ! Kram

    SvaraRadera
  3. Hm...hamnar på din fina och läsvärda blogg efter det att jag besökt Vimmelmamman som länkar till dig. Jag bedriver på halvfart en lite "havererad" patient och smärtblogg sedan några år tillbaka. Startade upp den i huvudsak för att hitta män som precis som jag tar hand om familj och hem, när hustru/partner blivit sjuk. Min Fru har ingen "dödlig" sjukdom, hennes mediciner kräver sin tribut av kroppen det är ett som är säkert, hjärtstillestånd har hon haft men då pga fel medicinering.
    Nu hittad jag inte så många manliga bloggkontakter, men desto fler kvinnor har det blivit under åren, många finns inte längre bland oss, hårt, sorgligt och grymt, men en sanning som inte går att blunda för, jobbar dessutom själv inom vården, men försöker hålla det utanför bloggandet så mycket som möjligt!
    Startade upp en annan blogg, den jag nu skriver ifrån bara för att komma ifrån "verkligheten" en stund, kanske har jag lyckats...iallafall ibland.
    Alla som är sjuka på något sett vill ju bli behandlade som om de inte var det, så egentligen så skulle jag nu skoja till det och skriva något typsikt manligt, dumt och lågt, men jag hoppar det idag! (ler)
    Fast jag kommer inte på något just nu.
    Fin bild på "prinsessan" jag hade en likadan för många år sedan nu är hon 18 år, visserligen min Prinsessa fortfarande, fast allt blir mer komplicerat med åren! Nu är det limousine till Stureplan som gäller och utlandsresor, hälften nog för att oroa en allt för ängslig Pappa!
    Ha en fortsatt fin Adventsöndag!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  4. Jag är också en ny läsare som hittat hit från Vimmelmamman.
    Jag sträckläste din blogg sent igår och blev så tagen av ditt öde, sällan känt så starkt inför en människa jag aldrig träffat eller hört talas om. Alla ord jag skulle vilja säga känns så små, tunna och löjliga.... Du berör djupt och jag önskar och ber som alla andra att du ska ha lång tid kvar, bra tid! Jag är också mamma till småbarn och det du och din familj upplever är så fruktansvärt, så omänskligt!
    En stor varm kram från en mamma till en annan...

    SvaraRadera
  5. Tänk vilken bloggare du är! Dina ord på bloggen gör att även folk som inte vet vem du är får känslan av att känna dig! Lycklig över att vara din vän! Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Åh så fin hon är! Så fint och bra du skriver Jenny. Jag har inte läst din blogg på ett tag och blev så glad och rörd att läsa att du känner dig bättre. M hade sett dig på stan och det var kul att höra att du kan ta dig fram. Hoppas magen slutar krångla verkar vara magsjuka som går nu.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. om möjligt sötare än vanligt, Härligt att du kunde vara där. Du vet att du bör få en tapperhetsmedalj varje dag <3

    SvaraRadera
  8. Guuud så söt hon är!!! Hoppas du är återställd från mageländet nu! Massa kramar

    SvaraRadera
  9. Hejsan Jenny!
    Jag är glad att se att du orkar blogga igen och att du försöker ta dig upp ur det svarta, mörka hålet du har vairt i.
    jag hoppas med hela mitt hjärta att du klarar dig igenom denna hemska sjukdom. Kan inte låta bli att gråta när jag läser dina tankar om din familjens framtid.
    Men kämpa på Jenny och sedan hoppas jag att vi kan träffas alla mammor snart!
    Kram på dig och din familj.
    Mvh
    Irene m familj

    SvaraRadera