torsdag 1 december 2011

JAK KAN.....

.........vifta på tårna =).

Ända sedan jag blev förlamad har jag lite nu och då försökt att röra på fötterna och vifta på tårna, dock utan resultat!

I måndags, när jag låg och vilade provade jag att vifta på tårna, och det gick!!!! En häftig känsla, då jag som sagt inte kunnat göra detta tidigare =). Till jul kanske jag springer........... Eller så inte. Jag förstår självklart att detta inte kommer att leda till att jag kan gå igen, men det är ändå fantastiskt att kroppen på nåt sätt kan hela sig själv =).

Jag har varit lite dålig på att blogga sista dagarna. Det har varit fullt upp i kombination med att jag känner mig ganska trött!

Idag blir en lugn dag. Hoppas på en promenad med föräldrarna på förmiddagen =). Längtar efter att få komma ut i friska luften!!

17 kommentarer:

  1. Heja Jenny!!! Kram på dig!! Mia

    SvaraRadera
  2. Vifta på :-)!! Ha en bra dag! Kram /Josefin

    SvaraRadera
  3. Men Heja!! Harligt! Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Du ska aldrig säga aldrig. Vem vet? Vifta allt du kan och ha en mysig dag. Styrkekram från Lena Degerman

    SvaraRadera
  5. Man ska aldrig ge upp vet du! Kanske du borde prova vifta på öronen med... :-) Kram på dig! /Monika

    SvaraRadera
  6. Härligt positiva du! Hoppas du fick en liten promenix idag, härligt väder för att vara 1 december! Kram Veronica

    SvaraRadera
  7. Du är så otrolig! Hoppas du får en underbar dag finaste! Kram från en av dina läsare!

    SvaraRadera
  8. Härligt Jenny! Vifta och njut av känslan. Hoppas ni fick en riktigt fin promenad. Många kramar!

    Kusin Annika

    SvaraRadera
  9. Du verkar vara en helt underbar människa. Ge aldrig upp! Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Härligt härligt!
    Kram på dej !

    SvaraRadera
  11. Efter några år på strokeenheten så vet jag vikten av att i ett tidigt skede försöka röra på den mer eller mindre förlamade kroppsdelen. Även om inget märks till en början så skickas det ändå signaler, ökar cirkulationen på något vis och nervbanor kan hitta nya vägar. Det är fantastiskt att få det bekräftat av Dig! Så vifta på, skaka rumpa, och sparka ner dem som förtjänar det! ;-)

    SvaraRadera
  12. ljuvligt Jenny!
    Håller med syster Susan!

    :-)

    Kram Åse

    SvaraRadera
  13. jag gläds med dig, att vifta på tårna är inte fy skam. Tåviftning är en bra sysselsättning, vem vet vad det kan leda till. All lycka till dig. Jättekramar och massor av kärlek från hela 3:an

    SvaraRadera
  14. Heja heja. Vifta på du så ska du se att det sker under. Vi har förmågor som ingen kan styra och som ingen kan ge svar på hur mycket de betyder. Kramar från Elisabeth

    SvaraRadera
  15. Men så underbart! Små framsteg....är också framsteg!

    SvaraRadera
  16. Härligt att du kan vifta på dina tår och fötter...

    SvaraRadera