fredag 29 april 2011

Vilket väder!!!

Tog en lång härlig promenad i solen i morse. Hörde storspoven och på en grusväg satt en stor groda och kväkte åt mig. Den mätte säkert 10 cm mellan nosen och rumpan. Jag kysste den inte, för jag har ju redan fått min prins, men söt var den =).

Känner mig lätt handikappad av min onda rygg, kan inte göra många tag här hemma, trädgårdsarbete är inte att tänka på, men ryggen känns ialla fall betydligt bättre idag än igår, då jag trodde den skulle gå av!! När jag nu ändå inte kan göra så många knop här hemma så har jag med mycket gott samvete, efter den långa promenaden, suttit på altanen i solen och försökt få lite färg på magen =). Sill och potatis till lunch, gott och somrigt!!

2 kommentarer:

  1. En liten miniprins med tur, det var nog den du mötte:)
    Bara njut av de fina dagar vi har nu
    Tänker på dig
    Kram Liz

    SvaraRadera
  2. Första tecknet på att vintern släpper är att man kan höra måsarnas skrik, första ljudet av en kommande sommar är storspovens tjut, och att sen få prins Lars utan att behöva kyssa en groda är väl alla årstiders glädje.

    SvaraRadera