tisdag 26 april 2011

Årets första fästing och kallelse till rtg!

Igår kväll kom vi hem efter den långa bilresan från Kalmar. Natten mot igår sov vi hos min morbror och moster i Uppsala. Bilresan hemmåt gick bra, barnen tog det med ro och jag hade det lyxigt i framsätet medan min mamma satt i baksätet mellan barnen, tur att barnen har en liten mormor =). Min pappa körde hela vägen och vägrade bli avlöst =). I morse när jag satt vid köksbordet kände jag hur det kliade på ena smalbenet. Jag tog mig en närmare titt på det kliande området och upptäkte en liten inkräktare som satt och mumsade på benet, en fästing hade slagit sig till ro och hade tokpicknik på mitt ben!! Urk, inga festliga kryp direkt. Pickniken fick ett abrupt slut när jag slet bort fästingen och mosade den grundligt!!

Igår när jag kom hem hade kallelsen till datortomografi av bröstkorg och buk kommit. På måndag är det dags för den första röntgenundersökningen efter avslutad cellgiftsbehandling. Själva röntgenundersökningen ororar jag mig inte för, det är ju inte det roligaste jag gör precis, men det går bra. Det som kommer att bli värst är ju såklart väntan mellan röntgen och röntgenbesked, innan man får svaret på röntgen. Det bästa vore ju att få göra röntgen och träffa läkaren samma dag, så att väntan inte behöver bli så lång!!  Ovissheten är det värsta. Blir det ett positivt besked så jublar jag, blir det ett negativt besked så blir det såklart ledsamt, men sen kommer jag att lära mig förhålla mig till det också. Det är liksom bara att försöka gilla läget vare sig jag vill eller ej!

6 kommentarer:

  1. Hej igen
    Skön liten avkoppling fick du:)
    Hoppas allt går bra för dig och du får ett fint besked
    Lycka till!
    Liz

    SvaraRadera
  2. Min starka syster! Förstår att ovissheten är jobbigast. Du vet att du alltid kan ringa och prata.
    Kram, Malin

    SvaraRadera
  3. Håller tummar och tår för att du ska få ett positivt besked och att cancer-eländet håller sig på avstånd. Har den största förståelse för att det är jobbigt att vänta på besked. Kom förbi om du vill skrota bort lite väntetimmar. Kramar Monika
    Ps.. Fästingar... de är väl ändå verkligen äckliga... luftburna parasiter... räcker det inte med att vi har dem i dricksvattnet???

    SvaraRadera
  4. kram, omtanke och mången förhoppning om goda besked

    SvaraRadera
  5. Vi håller tummarna för dig på måndag! Hoppas att det är en turdag då din pappa fyller år. Kram min starka goa och glada dotter. Resan till Kalmar var så underbar.

    SvaraRadera
  6. Britta och Jan-Eric29 april 2011 kl. 20:01

    Vi håller alla våra tummar för dig och hoppas på det bäst.

    SvaraRadera