torsdag 14 april 2011

Ensam är inte stark!!

När livet bjuder på kriser av olika slag betyder det mycket för mig att ha nära och kära omkring mig! Tänk att just jag har sån tur; jag har världens bästa familj och världens bästa vänner man kan tänka sig. Jag har även fått en djupare, mer innerlig kontakt med personer som jag tidigare bara hade ytlig kontakt med! Jag har även lärt känna fina personer som jag aldrig hade lärt känna om detta inte hade hänt. Tänk så tur, för det skulle ju kunna vara precis tvärtom, att de runt omkring en, av rädsla, drar sig undan, men detta har jag inte behövt uppleva! Utan alla fina människor runt omkring mig hade jag med all säkerhet inte mått så här bra som jag gör just nu. TACK ALLA, ni är bäst!!

Idag har det varit en fix och trix dag inför bilresan till Kalmar på lördag. Jag och barnen och mina föräldrar packar då in oss i bilen och åker ner för att hälsa på syrran och hennes Per och deras lilla plutt som ligger och gottar sig i syrrans goa mage =). Lars får stanna hemma och homestyla, vi kanske inte känner igen oss när vi kommer hem!!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att lämna snön och åka till riktig vår! Hoppas att alla förkylningar och magsjukor har avklarats och att ni bara får det fint!

    Att nära och kära, vänner och bekanta har bemött dig väl i allt det svåra du går igenom har så mycket med dig att göra, Jenny. Du är beundransvärd!

    /Anna N

    SvaraRadera
  2. Ser framför mig hur Lars stökar och trixar i ert hus medan ni är på semester. Vem vet, kanske väggen till trappen är borta när ni kommer tillbaka??? Instämmer i det som Anna redan sagt, att du själv har grundlagt det bemötande du får av de människor du har omkring dig. Och att du genom ditt sätt att vara gör det enkelt för de människor som vill finnas till hands för dig. Kram igen /Monika L

    SvaraRadera
  3. Jag, Per och lilla plutten väntar och längtar!

    Kan bara instämma med föregående talare. Det bemötande man får är på många sätt en spegling av en själv. Och jag upphör aldrig att förundras över din styrka och öppenhet. Det är DU som är världens bästa!

    Puss å kram från Malin

    SvaraRadera
  4. Jenny jag beundrar ditt skrivande. Trots alla dina bekymmer är du en toppenmamma till dina härliga barn. Du har en fantastisk styrka.

    Kram mamma

    SvaraRadera
  5. Måste beundra dig för din styrka att kunna dela med dig av din oro men också av din glädje. Man måste inte vara stark alla gånger, men det går lättare om man kan dela det med riktiga vänner.
    Du vet att vi älskar dig och bryr oss om dig.
    Britta och Jan-Eric

    SvaraRadera