lördag 10 december 2011

TRÖTT PÅ LIVET SOM FÖRLAMAD!!

Det har gått så himla bra nu ett tag. Jag har funnit mig i mitt nya liv som förlamad. Det praktiska fungerar hur bra som helst, hemtjänstpersonalen är helt fantastisk och familj och vänner gör allt för att stötta!! Jag har känt lycka och tagit vara på glädjeämnena i livet.

Lika fullt kommer det över mig, som nu, de senaste dagarna.

Jag är så grymt less på min situation. Såklart bidrar väl den enerverande klådan och tröttheten till hur jag mår. Jag blir liksom hela tiden påmind om mitt tillstånd.

Kroppen känns svagare och svagare. Inte konstigt med tanke på att jag knappt har några muskler kvar efter allt stillasittande. De enda muskler som tränas är lårmusklerna (sjukgymnastikprogram).

Höger arm har blivit sämre, den är betydligt mer bortdomnad än vad den var förut och jag har jättedåligt med styrka i den.

Jag skulle vilja göra så mycket, men känner att jag inte har någon ork. T.o.m att baka lussekatter med barnen känns jobbigt just nu. Tack och lov erbjöd sig Lars att göra detta med barnen imorgon!!

Lars drömde i natt att jag kunde gå igen, man kunde ju önska att det var en sanndröm!!

Skickat från min iPhone

22 kommentarer:

  1. Jag önskar också att du kan gå igen. Och springa och träna och jobba och slippa gå igenom allt det här!! Hojta till om orken skulle komma tillbaks en gnutta så kommer jag och hälsar på någon dag. Du är saknad! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad stark du är som orkar ta vara på glädjeämnena trots motgångar. Fortsätt så! Jag hoppas också att du snart får må bättre igen även kroppsligt och får lindring mot klådan. Många varma kramar!

    Kusin Annika

    SvaraRadera
  3. Hittar inga ord, så jag skriver bara en rad för att du ska veta att du fortfarande finns i mina tankar. Kram Monika

    SvaraRadera
  4. Min mamma hade gallvägscancer, och hennes klåda lindrades av ett sånt rör som någon skrev om tidigare. Tror det handlade om att gallvätskan skulle kunna komma förbi tumören. Efter att hon fick stenten försvann också gulfärgningen av huden och ögonvitorna. Det är så sorgligt att läsa om andra som har samma som min mamma. Önskar dig allt gott.

    SvaraRadera
  5. Vi är många som önskar att sjukdomen du drabbats av bara skulle vara mardröm!! Tyvärr är detta det verkliga livet...jag vill bara skriva att du är en kämpe som gjort och gör allt för att sjukdomen inte ska få styra ditt liv. Du har varit och är fantastisk, tänk allt bra du gjort och gör med din familj och vänner, trots sjukdom. Nu hoppas jag att ni får en fin jul med mycket kärlek. Välj det som är viktigt för er och det du orkar med. Kramar i massor fina fina Jenny //Josefin

    SvaraRadera
  6. Hoppas lite mer ork kommer snart till dej. Styrkekramar fran mig.
    Hoppas lussekatterna blev goda!

    SvaraRadera
  7. Önskar Dig och Din familj en fridfull Jul!

    SvaraRadera
  8. Ha en fin Jul, du underbara Jenny med familj
    det är många som tänker på er
    Kram
    Liz

    SvaraRadera
  9. Tänker påå dig och hoppas du får en riktigt bra jul !!! God jul och hälsa Lars <3 Kram

    SvaraRadera
  10. Hej Jenny ! Jag ser att det är ett tag sen du skrev. Hoppas att du inte är alltför trött och slut. Jag ville bara passa på att önska dig och din familj en riktigt GOD JUL! Jag hoppas att du får vara så pigg och frisk det bara går ! Tänker på dig ! Stor kram <3

    SvaraRadera
  11. Tänker på dig och skickar styrkekramar.
    Hoppas ni trots allt får en fin jul.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  12. God Jul till dig och din fina familj
    önskar Linda, Micke, Oscar & Moa

    SvaraRadera
  13. Allt man önskar dig är en värdig och vacker jul med de dina fina,men jag kan inte låta bli att undra hur du mår,vad händer?? Hoppas hoppas du har massor av ljusglimtar och värdefulla ögonblick!! Tänd ett ljus och låt det brinna,låt aldrig hoppet försvinna.....

    SvaraRadera
  14. Stor kram och GOD JUL på er alla
    önskar Helena

    SvaraRadera
  15. God jul..mina tankar går till dig Jenny denna jul. Hoppas du får massor med kramar av dina nära och kära i jul. Kram

    SvaraRadera
  16. Önskar dig och din familj en riktigt fin jul!
    Kramar från oss alla som tänker på er

    SvaraRadera
  17. En julkram från mig till dig! <3 /Lena Holmbom

    SvaraRadera
  18. God Jul, Jenny.
    Kram
    Niklas

    SvaraRadera
  19. God Jul och många kramar till dig Jenny

    SvaraRadera
  20. Varma julekramen till dig Jenny och din familj / Åsa F

    SvaraRadera
  21. Hoppas att ni har en fin jul! Kramar från Elin L m familj

    SvaraRadera