torsdag 9 februari 2012

Idag somnade vår Jenny in

Idag, torsdagen den 9 februari 2012, klockan 08:15 somnade vår Jenny in för gott.  Jenny var lugn och rofylld i sin sista stund och omgiven av hela familjen.

Jag som skriver detta heter Lars och är Jennys man.

Jag skulle vilja skriva så mycket om Jenny. Jag skulle vilja berätta mer om hur hon var, hur vi älskar henne, hur vi saknar henne och om hur hon kommer att fortsätta finnas med oss nu när resten av livet tar vid. Hur hon var som mamma, dotter och syster. Hur hon var som min fru.

Men det här är Jennys blogg.  Jag vill därför istället tala om för alla er som följt henne vilket enormt stöd ni varit för henne. På riktigt. Hur viktig hennes blogg varit för henne. Så pass viktig att det kändes rätt att ta tid av den här dagen till att försöka formulera någon form av avslut på den.

Älskling, jag hoppas du tycker det blev bra.

Tack, alla.


298 kommentarer:

  1. All kärlek och styrka till er alla i familjen. Varm kram.

    SvaraRadera
  2. RIP <3
    Tack för allt du delat med dig!

    SvaraRadera
  3. Mina varmaste tankar till er alla.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tänder ett ljus för Jenny....Kram från Ingela .

    SvaraRadera
  5. Tänker på Jenny som nu äntligen har fått frid. Nu får kroppen vila, hon hon slipper sina smärtor. Tänker också på familjen. Skickar massor av kärlek till er i denna svåra stund.

    SvaraRadera
  6. All Styrka Kärlek & Mod till er <3
    Ett ljus tänt för Jenny <3

    SvaraRadera
  7. Tänker på Er i denna svåra stund. Tack för att Du orkade skriva dessa rader!

    Vila i frid Jenny!

    Kram, Yvonne

    SvaraRadera
  8. <3 Vila i frid. Jag har följt dig länge på din blogg och har tänkt på dig massa.

    SvaraRadera
  9. Nu har hon äntligen fått ro... Tänk att fast man vet hur det ska sluta så blir man ändå överrumplad . Många kramar till er alla. Kram

    SvaraRadera
  10. Detta är det absolut finaste bloggavslut jag någonsin läst. Blir alldeles varm i hela min kropp. Det jag läser gör att jag övertygas om att ert fortsatta liv blir det näst bästa.
    Allt gott i denna världen till hela Jennys familj.
    Bittan

    SvaraRadera
  11. Mina varmaste tankar går till familjen och tänder ett ljus för Jenny som nu äntligen fått frid och slipper allt lidande där på "andra sidan"

    Det blev ett fint avslut på hennes blogg!

    Massor av kärlek till familjen i detta svåra.
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så ledsen att detta hemska var tvungen att hända er. Nu får hon vila utan smärtor och oro och ni och alla vi andra som följt hennes kamp kommer att minnas henne som en stark människa som spred massor med värme och klokhet runt omkring sig. Tänker på dig och barnen! /Jenny

    SvaraRadera
  13. Tack Lars för du berättade! Man blir helt tom även om man visste vad som skulle hända. Ta hand om er ! Jag ska tända ett ljus i kväll för er och henne.

    SvaraRadera
  14. Skickar styrkekramar till hela familjen, och tänder ett ljus för Jenny!

    Kramar från Micke och Johanna.

    SvaraRadera
  15. Tack Lars för att du tänker på oss och tar dig tid att skriva. Det var ett otroligt fint inlägg, värmen och kärleken lyser rätt genom datorskärmen och mina tårar rinner.

    Tack Jenny än en gång för allt du har gett oss okända läsare via bloggen. Vila i frid.
    Varma kramar till hela familjen, ta hand om varandra!

    SvaraRadera
  16. Jättefint avslut på bloggen.
    Varma tankar och styrkekramar till Er alla!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  17. Hej,

    Tack Lars för ett fint och värdigt avslut på en fantastisk blogg. Jag tänker på er och skickar massor av styrkekramar till hela familjen. Jenny, vila i frid. Jag tänder ett ljus för dig ikväll. Kramar från Annika

    SvaraRadera
  18. Jenny jag har tänt ett ljus för dig och din familj!!

    /Från en mamma

    SvaraRadera
  19. En varm kram till er alla i familjen i denna svåra stund! Och starkt av dej Lars att berätta för oss alla här ute som känner för Jenny och burit på oro om hur hon har det... Å Jenny TACK för allt gott du gjort!! Sov gott kära du, vila i frid...där inga smärtor och ångest kan nå dej mer! Du kommer för alltid finnas i mitt hjärta och i många andras me. Sköt om varandra! Kramar/ En väldigt berörd skellefte tjej

    SvaraRadera
  20. Camilla i Kungsbacka9 februari 2012 kl. 13:48

    Tack för ett mycket vackert och värdigt avslut på Jennys blogg. Tack Lars för att vi fick veta det vi befarade, men nu mår Jenny bra, ni kommer så småningom att gå vidare i livet. Eran fru och mamma kommer alltid vara där på nåt sätt. Tack Jenny för att du delade med dej,varma styrkekramar till dej Lars och barnen.

    SvaraRadera
  21. RIP JENNY
    Tack finaste Jenny för att du delade med dig av din tid! Detta är en blogg som har stått mig varmt om hjärtat då min Pappa led av samma hemska sjukdom som du och drabbades på samma sätt som du .Jag hoppas att Lars och barnen får det bra i framtiden . Saknaden och smärtan finns alltid kvar men hon vakar över er det vet jag hon älskar /älskade er så innerligt och högt.Minns dom ljusa minnena ni har i era minnen ! Skänker er styrke kramar Stina m familj

    SvaraRadera
  22. Vila i frid Jenny.. Tänk att man kan bli så berörd av en människa man inte känner... Tårarna rinner och jag finner inga ord. Önskar all styrka och kraft i världen till övrig familj. Tack för att du gav mig perpektiv på livet! Tack för att du delade med dig!

    SvaraRadera
  23. Lars,
    Åh så stort av dig att skriva här på Jennys blogg idag.

    Jag beklagar så den stora sorg som du, barnen och övrig familj nu behöver gå igenom. Hon kommer för alltid att finnas med er.

    Lars, jag känner inte er, är bara en bloggläsare här ute i rymden, men åh vad ni kan vara stolta över er Jenny! Bara genom att läsa hennes blogg så förstår man vilken fantastisk människa hon är!

    Varmaste tankar till er.
    /Hanna

    SvaraRadera
  24. En ängel flög förbi mot himlen så fri,hon lämnade sitt leende på vår jord...vila i frid Jenny <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den textraden rullar i mitt huvud när jag tänker på Jenny.

      Radera
  25. En varm hälsning till familjen som finns kvar. Till Jennys mamma.Kram från Mia

    SvaraRadera
  26. Två kvinnor som berört så många lämnar denna jord inom loppet av ett dygn. Idag tänder jag ljus för Kristin och för Jenny.

    Mina tankar är hos er idag.

    /L

    SvaraRadera
  27. Stor varm kram till er
    Annica A

    SvaraRadera
  28. Med djupt deltagande i er stora sorg. Vila i frid Jenny! Du är och förblir en fantastisk tjej.

    SvaraRadera
  29. Tack för att du delade med dig om Jenny här inne på hennes blogg. Mina tankar går till er, ta hand om varandra och bevara alla ljusa minnen av Jenny. *Styrkekramar*

    Maria - anhörig till cancersjuk

    SvaraRadera
  30. Beklagar verkligen sorgen, stora kramar till er alla

    SvaraRadera
  31. Ett väldigt fint avslut på bloggen. Som andra skrivit så är det väldigt starkt av dig Lars att skriva om Jennys slut. Jenny var inte bara en god arbetskamrat, en fin människa och vän utan även väldigt mån om sin familj och jag förstår att tomrummet hos er är stort. All kärlek och styrka till er i denna svåra stund <3
    Vila i frid allra finaste Jenny <3

    Mariah

    SvaraRadera
  32. Vilket fint inlägg Lars! Jag delar sorgen med er/Monika L

    SvaraRadera
  33. Tänder ett ljus för Jenny och skickar varma kramar till familjen!

    SvaraRadera
  34. Tack Jenny för att vi fick ta del av ditt liv. Nu känner du ingen oro och ingen smärta. Du och din fina familj finns i mina tankar och böner.
    Kram

    SvaraRadera
  35. Tack Lars för ett jättefint avslut på bloggen. Tårarna bara rinner och jag finner inga ord. Ta hand om varandra!

    Vila i frid Jenny.

    Kramar från Sara (som gick parallellklass med Jenny upp till 9:an, och som sen gick parallellklass med dig Lars på gymnasiet).

    SvaraRadera
  36. Tänker på er och Jenny. Varm kram!
    /Heléne

    SvaraRadera
  37. Tack till Jennys man som uppdaterade oss!
    Känns som det ändå är något vackert som hänt. Jenny, nu behöver du inte lida längre och jag hoppas du får vila i frid.
    KRAMEN,
    Elisabeth Ollas Mattsson

    SvaraRadera
  38. Mina varmaste varmaste tankar till dig, barnen och alla nära. Har bara läst Jennys blogg ett par dagar, men den har berört mig så oerhört. Sänder massa styrkekramar och kraft till er, mitt varma deltagande!

    SvaraRadera
  39. Tårarna rinner...

    Vila i frid min älskade vän, vi ses så småningom...
    Kommer aldrig att glömma dig!

    Tack Lars för att du hjälpte Jenny att avsluta bloggen på ett så otroligt fint sätt.
    Ta hand om varandra!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  40. Vila i frid Jenny!
    Mina varmaste hälsningar till din familj, ta hand om er.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  41. Stor varm kram till dig Lars och barnen !
    Vila i frid Jenny ! Tänker på er!/ Helena F

    SvaraRadera
  42. Vila i frid, din kämpe!

    Tack Lars för att du tog dig tid att uppdatera oss. Tänker på er.
    Styrkekramar fr Charlotte i Malmö

    SvaraRadera
  43. Ett fantastiskt fint men ledsamt avslut på bloggen. Tack Lars!

    SvaraRadera
  44. Vila i frid underbara Jenny!
    Du blir aldrig glömd!
    Tankar till familjen
    Kram
    Lis

    SvaraRadera
  45. Vila i frid vännen,varmaste kramamr till familjen.

    SvaraRadera
  46. Jenny kommer alltid att vaka över dig och barnen <3

    SvaraRadera
  47. Mitt djupaste deltagande. Vila i frid Jenny.
    Kram till familjen/Lillan

    SvaraRadera
  48. Mina tårar rinner för Jenny och familjens skull.
    Jo, jag gråter på riktigt.

    Tack, för inlägget, Jennys man!
    Ska viska till Jenny att ditt inlägg var väldigt bra och rörande vackert i allt det sorgliga.

    Tack Jenny, för jag fått följa din kamp i din blogg!

    Nu är du dina barns och deras pappas skyddsängel.
    Det är jag alldeles säker på.

    Ro och vila för Dig nu Jenny.
    Hälsar Nincasol

    SvaraRadera
  49. Skickar all styrka, kärlek och tröst jag har <3

    Vänligen / Linda

    SvaraRadera
  50. Vila i frid älskade och uppskattade arbetskamrat Jenny /Emma

    SvaraRadera
  51. Vila i frid Jenny!

    Beklagar sorgen för dina nära och kära som blir "här" ett tag till. Ni kommer att ses en dag!

    Styrkekramar från Anna!

    SvaraRadera
  52. Tack Lars för den fina avslutningen på Jennys blogg. Jag tänker på dig och din familj i denna stund. Vila i frid Jenny.
    Varma kramar från Lisa H

    SvaraRadera
  53. Vila i frid kära du.//Många kramar från Malin

    SvaraRadera
  54. Jag är en alldeles nytillkommen läsare, men känner att jag ändå vill skriva något. Jag blir extra berörd då jag är född året innan Jenny och mina barn är i samma ålder som Klara och Viktor. Jag beklagar att ni har mist en högt älskad fru och mamma<3.

    Din smärta och kamp är över Jenny. Vila i frid<3!

    kram Linda

    SvaraRadera
  55. Fina Lars!
    TACK!
    Ta väl hand om dig & barnen!
    Kram, eva

    SvaraRadera
  56. Birgitta Djurberg9 februari 2012 kl. 15:37

    Jenny är säkert mer än nöjd med dessa vackra ord. Det kommer att bli tomt att inte få ta del av ert liv mer. Var rädd om dig o barnen.
    Stor kram Birgitta

    SvaraRadera
  57. Vad kan man säga, finns egentligen inga ord...

    Tack Jenny för att du delade med dig av ditt liv och din kamp<3
    Och ett stort tack och en varm kram till dig Lars som trots sorgen tar dig tid att skriva och berätta!

    Kram, Lotta

    SvaraRadera
  58. Jenny vi ses vid ett körsbärsträd i Nangijala. Kram kram

    SvaraRadera
  59. Tack Lars
    Finner inga ord..
    kramar till ER från mig annika

    SvaraRadera
  60. Jag är ledsen att ni förlorat er älskade Jenny. Jag kan bara önska er att ni får bli väl omhändertagna av vänner o familj runtomkring er vardag så att livet kan gå vidare, om än i en annan bana. Allt gott på den nya vägen!

    Maria

    SvaraRadera
  61. Sänder många varma kramar i denna stund till er alla.
    Tack för styrkan du visat i din blogg, goa Jenny.
    Tack Lars för att du berättade för alla som följt Jennys blogg.

    SvaraRadera
  62. Vilket fantastiskt avslut du skrev, är alldeles säker på att du får godkänt av Jenny!
    Mitt djupaste deltagande med dej och barnen!

    Vila i frid Jenny, trygg med att du lever vidare genom dina fina barn.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  63. Tack Lars för att du skrivit till oss alla, som följt Jenny på hennes fruktansvärda resa!
    Det är stor förstämning på jobbet idag. Vår underbara chef lät alla gå hem från utbildningsdagen för att få smälta beskedet. Men vi är glada för att vi fick lära känna Jenny och ha en fin arbetskamrat!
    Vi tänker på er, vi saknar Jenny på jobbet, det är så ofattbart!
    Stor kram till hela Jennys familj!!

    Carina Lindström

    SvaraRadera
  64. Vila i frid fina Jenny. Du har lärt mig så mycket.

    Tack Lars./Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK TACK TACK att du tog dig stunden och orken att ge oss på bloggen dessa meningar. Även om det är med tårar i ögonen så är jag så tacksam att du berättade. DU hade en underbar fru som gett ett avtryck hos mig och så många att vi ska vara rädd om livet. STOR kram! /Ella

      Radera
  65. Mitt i vardagen möts vi alla arbetskollegor av den sorligaste av alla nyheter att Jenny inte finns mer bland oss!!
    Nu sitter jag hemma vid min dator och läser de ord du skrivit Lars! Så fantasktiskt stark av dig att mitt i all kaos finna tid för dessa rader!! Jag kommer att bära med mig Jenny som en mycket fin vän och kommer aldrig att glömma henne!
    Sänder dig och era barn styrke kramar!

    Jenny du saknas och det gör ont att tänka att du inte längre finns hos oss! Men jag är övertygad om att vi alla någon gång, någon annanstans kommer att träffas så till dess ha det så gott!!

    Kram Patricia Karlsson

    SvaraRadera
  66. Mina varmaste tankar till er. Sov gott Jenny.

    SvaraRadera
  67. Tack Lars för dina ord och för att du låter oss veta. Vad skönt att Jenny att hon fick vara lugn och rofylld på slutet och att hon var omgiven av sin fina familj.
    Vila i frid kära Jenny! Vi möts i Nangijala.
    Styrkekramar till alla i Jennys familj

    Nina i Stockholm

    SvaraRadera
  68. Tack fina Lars för dina varma och uppriktiga ord mitt i allt det svåra. Vi är många medmänniskor som berörs oerhört starkt och jag hoppas du tar hjälp av oss om du behöver. Vi finns! Och vi vill gärna på något vis bidra, som tack för den vackraste av gåvor som Jenny delat med sig av med sin uppriktigthet av värme & kärlek. Med ovärderlig tacksamhet sänder jag de varmaste tankar till Jennys familj. Tack fantastiska Jenny! Du finns som ett ljus på min stig.

    / kram Åse

    SvaraRadera
  69. Vill skicka mina varmaste tankar och kramar till Jennys familj! Tänder ett ljus för Jenny idag.

    SvaraRadera
  70. Alla tankar till er, Lars och barnen, samt resten av släkten! Vi är många som lärt oss mycket av er fina Jenny, mycket av hennes ord kommer stanna hos oss för evigt!

    Tårarna rinner nerför kinderna men jag vet att hon har det underbart nu!

    All kärlek till er!

    //Hanna

    SvaraRadera
  71. Vila i frid Jenny !
    Sköt om er alla andra i familjen många kramar från oss alla till er alla;
    Mvh Anneli Tarén

    SvaraRadera
  72. Varma tankar skickar jag till eran familj i denna svåra stund. Mina tårar rinner och jag vet att jag kommer att minnas Jenny med stor glädje och värme. Tack för denna fina blogg!! / Anna-lena

    SvaraRadera
  73. vila i frid underbara Jenny du kommer föralltid finnas kvar i mitt hjärta och tack för allt du lärt mig, som jag sagt tidigare säger jag inte adjö utan jag säger vi ses ,tankarna går till hela underbara familjen Många kramar från Leos Mamma Ulrica Andersson

    SvaraRadera
  74. Vila i frid Jenny!

    SvaraRadera
  75. I Minnet Du Lever Du Alltid Finns Kvar I Minnet Vi Ser Dig Presic Som Du Var Vackra Fina Jenny Vila I Frid ! Vi Ses I Körsbärsträdet I Nangijala !
    Till Lars !
    Tack För Att Du Delade Med Dig Så Vi som Följt JENNYS Fruktandsvärda Resa Genom Denna Hemska Sjukdom! All värme och lycka till dig och barnen ! Du kommer klara detta men var inte rädd för att be om hjälp massor av kramar från Ung tjej som mist sin kärlek i denna fruktansvärda sjukdom

    SvaraRadera
  76. Vila I Frid Jenny !
    Och tack för att du delade med dig av ditt liv.
    Tänder ett ljus för dig.
    en Ängel har nu mött himlen.
    Varmaste Kramar / Jasmine

    SvaraRadera
  77. Idag tänder jag ljuset för Jenny och sänder en tanke till Lars och barnen.

    SvaraRadera
  78. Vila i frid Jenny!

    SvaraRadera
  79. Tänder ett ljus för Jenny och för alla i er familj, Hoppas ni kan hitta styrkan i varandra när allt känns så tungt.
    Vila i frid jenny, Du är saknad av alla./ maria

    SvaraRadera
  80. Sov gott Jenny! Du finns i våra hjärtan. Lars- underbart skrivet, så fullt av kärlek.

    SvaraRadera
  81. Vila i frid !
    Massor av kramar till familjen ! / Nina

    SvaraRadera
  82. Vad fint skrivet Lasse! Å vad ledsen jag är för er skull! Tänker på er och skickar styrkekramar!

    /Maria

    SvaraRadera
  83. Vila i frid, Jenny!

    SvaraRadera
  84. Åh Jenny... nu är du där.

    Jag läser med stor sorg att du inte längre finns, du hade rätt ändå att slutet var nära.
    På friska starka ben är du nu och för evigt!

    Mina tankar går till din familj.
    Lars - du skrev korta ord om Jenny, men med så mycket kärlek att mer hade varit överflödigt.

    Nu får Jenny se på er från kontoret ovanför, stolt, frisk och med den vakande hand bara en mamma och fru kan ha.

    Älskade fina all er...all min kärlek till er!!!!

    Lou

    SvaraRadera
  85. Tack Lars för att du skrev dessa rader.
    Det var ett fint avslut på Jennys blogg.
    Hon tycker säkert att det blev ett bra avslut på en otroligt varm, o innerlig blogg som hon låtit oss andra få följa.
    Sov gott Jenny.

    Du kommer att finnas som skyddsängel runt din familj.
    M- en mamma i Umeå
    Det känner de alldeles säkert !

    Ta hand om varandra nu, resten av familjen.

    SvaraRadera
  86. min Tanke,
    min Tår,
    mitt Tända ljus ger jag till dig Jenny.

    SvaraRadera
  87. Mina tankar är hos er, som har mist en kämpe och optimist.

    SvaraRadera
  88. Jag delar er sorg och saknad.

    Mitt ljus brinner för Jenny.

    Kram

    SvaraRadera
  89. Vila i frid Jenny! Tack för att du delade med dig av din kamp, du har gjort avtryck i mig. Lars, mina tankar går till dig och barnen. Kram

    SvaraRadera
  90. Tankarna far till dig Lars och barnen - skönt att hon fick somna in med er i närhet.

    Kram från
    familjen Karlsson
    Frostkåge

    SvaraRadera
  91. Lars, Viktor och Klara. Mina tankar går till er.
    Än idag kommer jag ihåg våra små bus vi tjejer hade på matte å engelskalektionerna under högstadiet. Minns henne med glimten i ögat och omtänksam som få.

    Ni har nu en änglamamma som vakar över er å fortsätter sprida ljus å värme.

    Ta hand om varandra hela familjen.
    Kramar från Erika i paralellklassen

    SvaraRadera
  92. Den finaste av änglar har nu anslutit sig till himlens skara. Sov gott Jenny! Mina varmaste tankar till familjen i denna svåra stund.

    SvaraRadera
  93. Många tankar till Lars och barnen men även Jennys föräldrar och syskon

    Kramar från familjen Viklund (våra barn är och har varit Kristinas dagisbarn)

    SvaraRadera
  94. Tänker på er och skickar styrkekramar.
    Var rädda om er.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  95. Jag tänder ett ljus för Jenny, och skickar varma kramar till dig Lars och barnen. Var rädda om varandra Mvh Erica Widmark.

    SvaraRadera
  96. Sov gott Jenny,Tankar och styrkekramar till familjen<3

    <3 Jag har varit med om dig,jag kan aldrig förlora dig<3

    SvaraRadera
  97. Vila i frid Jenny. Extra tankar går till dig Lars och barnen en tung dag som denna.

    Hälsn. Lisa Berggren

    SvaraRadera
  98. Mina varmaste tankar och deltagande i sorgen.
    Skönt att höra att Jenny fick somna in lugnt och fridfullt, Hon var en ängel på jorden och nu i himlen.
    Vila i frid

    SvaraRadera
  99. Så fint skrivet Lars. Tårarna rinner och orden tar slut men jag skickar de varmaste kramar jag har till er alla.

    SvaraRadera
  100. Tack Lars för att du berättade så fint och kärleksfullt om Jenny. Jag tänder ett ljus för henne och för er i familjen i kväll samtidigt som jag tänder ljus för min älskade man som gick bort i cancer för ett halvt år sedan. Mina allra varmaste hälsningar, Eva

    SvaraRadera
  101. Den allra varmaste kramen till Er i familjen och alla runt omkring Er <3

    SvaraRadera
  102. Stort och stark av dig Lars att skriva ett avslut på Jennys blogg! Fint skrivet! All värme, styrka och tankar till dig och barnen. Sov gott Jenny. <3
    Kram Emma Huss

    SvaraRadera
  103. Tack Lars för dina fina ord, ett finare avslut på Jennys blogg hade nog inte gått att få.
    Men OM du skulle göra en egen blogg, snälla, lägg in en länk här så vi hittar dit, tror det är många med mig som gärna skulle läsa dina berättelser om Jenny och den underbara människa hon var. Genom dig, era barn och era nära lever hon kvar...

    Tack Jenny för allt du gett oss genom din blogg. Vila i frid
    Min värme och omtanke till familjen i er svåra stund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag att vi är jätte många som skulle vilja , när du orkar och om du behöver det!
      inte för vår skull utan för din egen skull, och kanske för era fina barns skull! Men just nu är era barn det viktigaste, att du finns där för dem, du och mor och far föräldrarna..En styrke kram till er alla!

      Radera
  104. Vila i frid Jenny tänker på dej och på din familj som ska försöka leva vidare å tårarna rinner. Ännu en ängel som bevakar oss! /Mariann Löfgren

    SvaraRadera
  105. Vila i frid.Varma kramar till familjen!

    SvaraRadera
  106. Vila i frid Jenny, kommer aldrig att glömma dig.
    Tänder ett ljus för dig och dina kära.

    SvaraRadera
  107. Vila i frid Jenny.
    Varma kramar till alla i familjen! <3

    SvaraRadera
  108. Vila i frid, skickar styrkekramar till familjen

    SvaraRadera
  109. Vila i frid Jenny.... Kram

    SvaraRadera
  110. Tack Lars för ett jättefint avslut på bloggen. Tårarna bara rinner och jag finner inga ord. Ta hand om varandra!
    Många styrke kramar till hela familjen!
    Tänder ett ljus för Jenny ikväll! // B

    SvaraRadera
  111. Älskade Jenny vila i frid! <3

    Tack Lars! Vad fint att Du skriver denna sorgens dag! Denna dag som vi visste skulle komma - om än alldeles för tidigt. Håller med om att ett finare avslut på Jennys blogg hade inte gått att få. Skönt att höra att Jenny var lugn och rofylld och omgiven av nära och kära. Ja hon lever vidare genom minnena och jag kan bara önska att Ni nu fått Er beskärda del av sjukdom och sorg och får ett fortsatt fint liv och känner att Jenny för alltid finns med Er. Sköt om Er och sug åt Er av all värme vi sänder. Men Fy sjutton vad ledsen jag blir - livet är verkligen inte rättvist!

    SvaraRadera
  112. Lika mycket som jag beundrar Jenny för hennes kamp, beundrar jag dig Lars för detta fantastiska avslut. Väldigt vackra ord fyllda av kärlek.

    SvaraRadera
  113. Tack Lars för att du orkade uppdatera oss! Vila i frid finaste Jenny! Och Lars, ta hand om dig och barnen. Befinner mig själv i samma situation, fast min man dog för drygt ett år sedan.


    Kram Nina

    SvaraRadera
  114. Tårarna rinner nerför mina kinder! Åh Jenny vad jag kommer att sakna dig!! Men i mitt minne kommer du för alltid finnas kvar!! Minnen som jag ska vårda ömt...

    Jag tänder ett ljus nu för dig Jenny! Vila i frid. //Therese

    SvaraRadera
  115. Tack Lars för att du lät meddela oss alla. Du gjorde ett fint avslut i hennes blogg. Jag kan inte med ord beskriva hur ledsen jag är för er skull. För era barn Viktor och Klara, för dem att förlora sin mamma och för dig mista din fru och livskamrat. Jenny har fått frid från hennes svåra tid. Ta hand om er och stötta varandra genom den kommande svåra tiden av sorg. //Eva Lindh

    SvaraRadera
  116. En varm hälsning till er alla, Jennys familj.
    Jenny, aldrig blir du glömd.
    Kram Åsa F

    SvaraRadera
  117. Vila i frid Jenny och tack för allt du lärt mig genom din blogg... att ta till vara på livet.
    Varma tankar till er familj / Åsa

    SvaraRadera
  118. Finns inga ord..... Vila i frid!

    SvaraRadera
  119. Stor kram er alla i familjen. Nu får er fina mamma, fru, syster å dotter vila, å hon kommer alltid finnas däruppe å följa era steg. /jojjo

    SvaraRadera
  120. så ofattbart sorgligt. All kärlek till er som är kvar och ta hand om varandra.

    SvaraRadera
  121. V I L A I F R I D

    Fina Jenny

    SvaraRadera
  122. Vila i frid Jenny, styrke-kramar till hela familjen! <3

    SvaraRadera
  123. Finaste Jenny, nu har du fått ro och slipper all smärta. Ber för din familj och alla dina nära och kära att de ska finna styrka och tröst... Vilken underbar och stark tjej du var! Vila i frid.

    SvaraRadera
  124. Sov Gott fina Jenny!!

    SvaraRadera
  125. Sov gott Jenny.<3
    /Kram Sara

    SvaraRadera
  126. Så oerhört sorgligt att läsa att Jenny nu har funnit frid. Tack Lars för ditt fina avslut på denna den mest rörande och berörande blogg som jag någonsin följt. Våra tankar går nu till dig Lars och Viktor och Klara.
    Ta väl hand om er!
    Marcus, Lena, Bianca och Jack.

    SvaraRadera
  127. Nu är din kamp slut, och jag vet du kämpat länge och hårt. Du kommer aldrig, aldrig bli bortglömd. Tror säkert du sitter på himlens finaste stjärna och tittar ner och håller en hand över dina nära och kära. Och du fick ett fint och värdigt slut på din blogg. Massa kramar till dig, Lars och dina barn. Sov gott Jenny! // Lina, Johnny o Loke

    SvaraRadera
  128. All styrka till er och tack för det vackra du skrev Lars.

    Kramar från Västerås

    SvaraRadera
  129. Tänder ikväll ett ljus, försöker greppa det ofattbara och orättvisa i att du, jobbarkompis, mamma, maka, ej längre finns bland oss. Vila i frid fina Jenny <3
    /Catrin

    SvaraRadera
  130. Tack för att ha fått lära känna dig Jenny som den otroligt fina, starka och positiva människa du varit! All kärlek till Lars och barnen nu som ska orka leva vidare utan dig. Men med alla fina minnen hoppas jag även deras sår ska läka litegrann en dag. Sov gott söta Jenny <3 // Ingela

    SvaraRadera
  131. Så fantastiskt vackert skrivet.
    Sov gott, Jenny.
    Anna J

    SvaraRadera
  132. Jag har följt din blogg en bra tid nu...har väntat på inlägg efter inlägg ifrån dig. Hoppats på att något mirakel skulle inträffa. Jag kände inte dig, men på något vis känns det ändå som att jag kände dig genom bloggen. Du var så stark, tapper mitt i allt det onda. Tänker på din familj och sänder mina kondeloanser...Nu har du funnit frid och jag hoppas att din familj även kommer göra detta inom sinom tid. Många styrkekramar till dig Lars och din familj och ett stort tack för att du delade med dig av detta fina inlägg till alla oss som följt Jenny. kram/Angelica från Hököpinge i Vellinge.

    SvaraRadera
  133. Håller med det som någon redan sagt: det var det finaste, vackraste avslut på en blogg jag någonsin läst! Tack för att du delar det med oss, Lars. Mina tankar är med er och jag känner stark kärlek för Jenny fast jag aldrig träffat henne. En otroligt vacker och modig människa.

    SvaraRadera
  134. vila i frid Jenny du har berört många människor i din blogg.
    vilket fint avslut på bloggen du skrev Lars . tänker på dig och dina barn i denna sorgsna stund.

    SvaraRadera
  135. Vila i frid, Jenny!

    /Anna

    SvaraRadera
  136. Ett fantastiskt vackert avslut på en fin och mycket berörande blogg. Vila i frid Jenny, kommer aldrig att glömma dig! AnnaCarin

    SvaraRadera
  137. tungt att Jenny har somnat in men samtidigt skönt att läsa att hennes nära och kära var där och att hon hade det bra. Ett mycket fint inlägg och avslut av bloggen. Tänker på er i er svåra stund. Många styrkekramar.

    SvaraRadera
  138. Jag lider med dig Lars, era älskade barn, föräldrar och alla ni andra som stod Jenny nära. Finns ju inga ord som lindrar, men jag hoppas och önskar er allt gott framöver... Sov så gott Jenny/ Lotta

    SvaraRadera
  139. Kan bara hålla med Annacarin vilket otroligt fint och vackert avslut på Jennys fina blogg. Hennes öde har verkligen gripit tag i mig och jag kommer aldrig att glömma henne trots att jag aldrig träffat henne personligen.
    Vila i frid Jenny!
    ALl styrka till er som tod Jenny nära!
    // Victoria

    SvaraRadera
  140. En fridfull vila Jenny!

    SvaraRadera
  141. Vila i frid. Tänker på er!

    SvaraRadera
  142. Kära Lars och Jennys fina barn! Ni ska veta att mina tankar finns med er! Vi befinner oss tyvärr också i näst lika otrevliga situation! Jag har drabbats av elak cancer 2 gånger i rad och 3 kära barn! Jag känner inte er men känner med er! Massor med kramar<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. vem är du jag vill komma i kontakt med dig ! kram en som är i samma sits!

      Radera
    2. Lina Linder 0730-595250 <3

      Radera
  143. Du har avslutat bloggen fantastiskt fint. Jag tänker på dig Lars, på dina barn och på era nära. Jennys blogg har gjort intryck på så många av oss. Vila i frid, Jenny!

    /Sofie

    SvaraRadera
  144. Styrkekramar i massor

    SvaraRadera
  145. Sov gott Jenny, varma tankar till Lars, barnen och alla andra nära och kära. FUCK CANCER!

    /Sara

    SvaraRadera
  146. Vilket fint avslut Lars. Är helt övertygad att en stolt ängel tittar ner på er och är mycket stolt!! Skickar massor av styrkekramar till dig, barnen och resten av familjen!! <3
    /Jenny

    SvaraRadera
  147. Tack Lars.
    Jag tänker på er i er ofattbara sorg.

    http://www.youtube.com/watch?v=LZkhEvzeqJw

    Karin i Malmö

    SvaraRadera
  148. Ett fint avslut. Vila i frid, Jenny.

    SvaraRadera
  149. Himmelen har idag fått ännu en vacker ängel! Vila i frid, Jenny och styrka till er i hennes närhet. /Therese

    SvaraRadera
  150. Känner inte er personligen men följt bloggen Tankar är hos er i er stora sorg och tänder ett ljus för Jenny som nu är en skyddsängel som vakar över er/Lena m familj

    SvaraRadera
  151. Vila i frid Jenny, har läst din blogg nu på slutet. Alla mina tankar går nu till din familj som ska kämpa på utan dig <3

    SvaraRadera
  152. Oerhört sorgligt...
    Varmaste tankar och tack till dig Lars - fint och starkt av dig att orka in här...

    Kram Erika/Piteå

    SvaraRadera
  153. Mina ljus är tända för dig söta Jenny. Hälsa alla änglar. Mina tankar till din familj. Ord känns lite fjuttiga.
    Kram
    Katrine

    SvaraRadera
  154. Vila i frid //SaraH

    SvaraRadera
  155. Sänder en varm tanke till Jennys familj! Er Jenny var fantastisk!

    SvaraRadera
  156. Det som, för mig, började som en helt vanlig dag förändrades med ens när jag läste ditt fantastiskt vackra, men ändå ack så sorgliga inlägg idag, Lars.
    Mina tankar går till dig och barnen, som idag har förlorat en älskad mamma och hustru.
    Jag hoppas att ni snart kan finna ro i tillvaron igen och med en känsla av att Jenny alltid kommer att vara med er.

    Jenny, du var en fantastiskt stark människa - du kommer inte att bli glömd!
    Du har fått mig att uppskatta det vackra i livet än mer. Ett stort tack till dig för det!
    Vila i frid!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  157. Vila i frid Jenny, fri från allt det som sjukdomen tvingade dig att utstå. Lars, vilket fint och varmt avslut på hennes blogg. Kärlek och respekt till dig, Jenny & era barn. Många varma kramar till hela er familj i er sorg. /Linda som följt Jennys blogg sen i somras.

    SvaraRadera
  158. Tack Jenny för din styrka att skriva om ditt livs öde som berör så många. Vila i frid.
    Tack Lars för ett väldigt fint avslut på denna blogg.

    SvaraRadera
  159. Otroligt vackert avslut Lars. Jag har bara följt denna blogg några dagar men har liksom alla andra blivit starkt berörd, det finns inga ord egentligen för att beskriva detta. Sänder er de varmaste tankar och kramar. Ta hand om dig och barnen.

    Vila i frid Jenny.

    /Sofie i Östersund

    SvaraRadera
  160. Tänker på er och skickar mina varmaste styrkekramar till er familj. Så fruktansvärt orättvist att det inte gick att bota cancern.Så fint skriver av dig Lars. Har tänt ett ljus och tänker på er i denna svåra stund. Kram Marika

    SvaraRadera
  161. Vila i frid Jenny. Livet är orättvist. Styrka och värme till er i familjen, tänker på er! Kramar från Johanna, Skellefteå

    SvaraRadera
  162. Vill också skicka en STOR styrkekram till dig och hela din familj. Så fint att du orkar skriva några rader i hennes blogg i en stund som denna.

    SvaraRadera
  163. Finner inga ord, det känns så ofattbart! Jag förstod aldrig när vi sågs i torsdags att det var så nära! Du tappra, fantastiska tjej! Jag är så glad att jag lärde känna dig!

    Tack Lars för att du uppdaterade oss och alla mina tankar går till er, Jennys närmaste! Stor kram i detta mörker...

    SvaraRadera
  164. Finner inga ord! Fy f-n så orättvist livet är. Sänder er styrkekramar i mängder. Hoppas ni har många nära och kära runt er som håller er uppe och hjälper er hitta ljuset igen!
    /Carola

    SvaraRadera
  165. Som du ser är vi många som följt Jenny på hennes väg. Hon verkade ha varit en fantastisk människa av ett alldeles enastående slag. Jag kan inte ens föreställa mig det ni går igenom nu,men jag vill ändå tacka dig Lars för att du delgav oss detta tunga besked. Ta hand om varandra. Nu och för alltid! Tack!

    SvaraRadera
  166. Kristina Lundberg9 februari 2012 kl. 22:23

    Varma tankar till familjen!
    Jennys Fröken Kristina

    SvaraRadera
  167. Tack för att du orkade uppdatera. Vi är många som tänker på Er. Kramar Ingela

    SvaraRadera
  168. Vila i frid Jenny! har blivit starkt berörd trots att vi inte känner varandra..inser att man ska ta hand om varandra!sänder styrkekramar!
    /En annan mamma i Umeå.

    SvaraRadera
  169. Ytterligare en ängel har somnat in! Ta hand om varandra och kramas mycket!

    SvaraRadera
  170. Många tankar går till er hela familjen!

    SvaraRadera
  171. Vi tänker på er och idag tändes en stjärna på himlen som kommer vaka över er. Tack Jenny för att du delade din kamp på din fina blogg.
    Kramar från Katarina, Joakim, Moa och Lukas.

    SvaraRadera
  172. Tänker på er i familjen. Jobbade med Jenny flera år på avd 1, hon var en underbar människa. Hon och ni finns i mitt hjärta.

    Viveka, psykavd 1.

    SvaraRadera
  173. Varma tankar till familj och vänner.

    Tack för att du ville dela ditt liv med oss, Jenny!

    Vila i frid. <3

    /Elin från Umeå

    SvaraRadera
  174. En stjärna lyser riktigt starkt i kväll.....de orden kommer från vår dotter och Viktors klasskamrat Ebba.
    Vi fick aldrig lära känna er Jenny men hon är nog en av de starkaste stjärnorna. Hon har verkligen berört oss med henne mod och tapperhet genom att dela med sig av denna hemska resa. Så våra varmaste tankar till er alla. Sov gott Jenny.

    SvaraRadera
  175. Tack Lars för det fina avslutet på Jennys blogg.
    Ni finns i mina tankar och böner.

    Vila i frid Jenny.

    SvaraRadera
  176. Vila i frid Jenny. Du lever vidare på ett annat vis. Mina tankar finns hos familjen. Önskar och tror att ni kommer att bearbeta detta på ett bra sätt.

    Vill uppmana familjen att ladda ned programmet Pagenest (gratis) på http://pagenest.com/download.html

    Med programmet kan ni ladda ned hela denna blogg på hårddisken för att sedan bränna den på en skiva.
    Då bevaras alla Jennys tankar för barnen och deras framtid. Jag har testat programmet och det är lätt att använda och hela Jennys blogg laddades ned till min hårdisk utan problem.

    Vila i frid Jenny.

    /Kalle psykavd 1


    http://www.youtube.com/watch?v=n08JRxVLKLE&feature=related

    SvaraRadera
  177. I vindarnas viskande sus
    så ses nu ett stark ljus
    En ny stjärna vi nu får se
    jag vet vem hon är... En underbar fé
    Hon har gett och ger så mycket av livet
    Så nu vet vi: Ta inget för givet :)

    SvaraRadera
  178. Så fint skrivet av dig Lars o jag tror alldeles säkert att Jenny tycker det oxå. Där hon nu befinner sig på ngt vackert ställe o vakar över er. Våra tankar går till er och vi finns för er vad d än gäller.
    Sov gott kära Jenny<3
    Kram/ Linda & Stefan

    SvaraRadera
  179. Gå i frid. Vila nu.

    SvaraRadera
  180. Varma kramar <3
    /Petra

    SvaraRadera
  181. Fem ljus brinner här bredvid mig. Vackra & Strålande.

    Ett är för Dig Jenny - Äntligen kan Du dansa på de göna ängarna utan smärta.

    Det Andra är för Dig Lars - Mellan raderna bestående av Dina fina ord strålar Er Kärlek!

    Det Tredje är för Viktor - Mitt hjärta värker när jag tänker på hans tidiga upplevelse av livets tuffa tag. Men en Värme sprider sig inom mig när jag läser om hur Jenny skriver om denna kloka, känsliga Kille. Tror på ett fint Liv för Honom!

    Det Fjärde ljuset är för Klara - En bedårande Tös med stora, vackra ögon. Tänker på när Jenny skrev om hur Klara smekte hennes kind när Mamma var ledsen...
    Kärlek föder Kärlek!
    Är övertygad om att Klara kommer sprida massor av Omtanke & Kärlek i sitt Liv.

    Det Femte ljuset är för Alla Ni som funnits & finns för Jenny & för hennes familj.
    Ni finns alla i mina tankar!

    "Vissa föds Utav kärlek
    De växer upp i kärlek
    De träffar sin kärlek
    De föder kärlek
    Och de dör med sina älskade omkring sig..."

    Vila i Frid Jenny!
    Å Tack för att Du fått oss att bejaka Livets Gåva!

    /Sara Näsman, Örnsköldsvik

    SvaraRadera


  182. //Millan i Trollhättan

    SvaraRadera
  183. Vila i frid och kramar till familjen <3

    SvaraRadera
  184. Vila i frid Jenny. Tack för att du delade din sjukdomstid med oss andra som tidvis känner oss odödliga. Jag hoppas att bloggen kommer att få finnas kvar och ge tröst åt de som haft dig kär.

    /Jan

    SvaraRadera
  185. <3 Jenny nu dansar du fri från smärta med de andra änglarna.
    Nu är du på väg någonstans dit vi alla komma skall.
    Tack för att du delat med dig av din blogg.
    Tänkvärt & man blir ödmjuk till livet

    Lars ta hand om er!

    /medmänniska som följt bloggen & varit berörd så det gjort ont i hjärtat emellanåt.

    SvaraRadera